VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Problém s taxikáři město dosud nevyřešilo

PRAHA - Přímo na vlaková nástupiště se za zákazníky vydávají nepoctiví taxikáři, kteří nabízejí převážně cizincům smluvní přepravu. Situace silně připomíná praktiky v jihoamerických městech, kde dopravu hlasitě nabízí kdokoli, kdo vlastní vozidlo.

31.10.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

Magistrát nepomohl

Tak „podnikají“ taxikáři nedaleko holešovického nádraží v Praze. Jejich vozy stojí opodál od vyznačeného stanoviště City taxi, mají zakrytý světelný označník a jejich ceny jsou ve srovnání s těmi, které město reguluje vyhláškou, mnohonásobně vyšší.

„Před dvěma lety jsme štafl vylosovali. Jenže naši řidiči nemají možnost práci vykonávat. Brání jim v tom skupina taxikářů, kteří je slovně i fyzicky napadají. Navíc jim odvádějí zákazníky,“ zdůvodnil Tomáš Horčička, ředitel dispečinku City taxi. Zaměstnanci společnosti City taxi na nekalé způsoby upozornili dříve magistrát.

Řešení? Značka!

„Ten jen odebral stanovišti označení Taxi Fair Place. Tím nás vlastně označil za viníka problému,“ stěžoval si Horčička. City taxi podle něj nemůže nutit své zaměstnance, aby na místo jezdili, když jim tam hrozí jakákoli újma.

Primátorův náměstek Rudolf Blažek ale oponuje, že nemůže za někoho podávat trestní oznámení. „ V tom jim nemůžeme pomoci. Pokud se cítí ohrožení, musejí to sami nahlásit policii,“ sdělil Blažek.

Situaci v současnosti řeší odbor dopravy. Do poloviny listopadu chce město na problematické stanoviště taxi nainstalovat značku zákazu vjezdu s výjimkou vozidel City taxi. „V ten okamžik mohu na místo poslat strážníky, aby mohli dodržování předpisu sledovat a namátkově kontrolovat vjezd vozidel,“ navrhl jeden způsob řešení náměstek Blažek. Strážníci však podle něj těžko zabrání tomu, aby si taxikáři chodili pro své zákazníky do nádražní haly.

V metropoli je registrováno zhruba 4800 vozů taxislužby, přičemž taxikářů je přibližně 3700.

 

Kde si dávat pozor na taxi

Staroměstské náměstí – zdejší taxikáři donedávna oficiálně jezdili až za 99 korun za kilometr.

Holešovické nádraží – tento štafl sice patří městu, kontrolu nad ním však nemá (viz článek)

Hlavní nádraží – trpí stejným problémem jako Holešovice, pozemek pod štaflem ale nepatří městu, nýbrž Českým drahám

Ruzyňské letiště – zde smí své služby poskytovat jen dvě vybrané společnosti, které si diktují nemalé ceny

 

31.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Miroslav Stejskal.

Exšéf strážníků Prahy 1 nesouhlasil s pokutou. Půjde k soudu

Maskot klubu Bohemians 1905. Ilustrační foto.
EXKLUZIVNĚ
24

O osudu fotbalového Ďolíčku nejspíš rozhodne už zítřejší zastupitelstvo

Magistrát podal trestní oznámení kvůli zřícené lávce v Troji

Kauza zřícené lávky v Troji má další pokračování. Praha zastoupená ředitelkou magistrátu Martinou Děvěrovou podala trestní oznámení na neznámého pachatele s podezřením, že by mohlo jít o trestný čin z nedbalosti. 

Jako devět Václaváků: U Prahy vznikne obří komerční zóna

U dálnice D1, ve směru na Brno, má v budoucnosti vzniknout území pro nové obchody a hypermarket o velikosti 39 hektarů. Jen pro představu. Na území by se vešlo necelých devět Václavských náměstí. V úterý o tom informoval server E15.

Podruhé narozen pod koly tramvaje a padlý symbol Vánoc: nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 11. prosince 2017.

Praha 8 otevřela v karlínských kasárnách kluziště

Do třetice všeho dobrého, dalo by se říci o Praze 8 a veřejných kluzištích. Po otevření předchozích dvou, v Bohnicích a Ládví, následovalo včera slavnostní zahájení provozu v Karlíně, v prostoru bývalých kasáren.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT