Pořádně nevyplatit se mohl sobotní nákup Libuši Petržílkové v jedné z pražských prodejen obchodního řetězce Lidl. Namísto sortimentu čerstvého ovoce a zeleniny na zákazníky v Nárožní ulici ve Stodůlkách totiž čekaly plesnivé melouny. Cedule přitom hrdě hlásala: I. jakost.

„Celá záležitost mě velmi překvapila, nechci si ani domýšlet, jakým způsobem se skladují ostatní věci,“ obrátila se na nás e-mailem čtenářka Deníku Libuše Petržílková, která k elektronické zprávě připojila i fotografie prošlého zboží.

Selhání jedince

Redaktoři Deníku se proto snažili kontaktovat infolinku společnosti Lidl, kde jim však pouze sdělili, že nejsou kompetentní osoby k řešení celé záležitosti a poradili jim obrátit se se stížností přímo na pracovníky prodejny. Ani ti se však k celé kauze nechtěli vyjadřovat.

Stanovisko řetězce poskytla Deníku až jeho tisková mluvčí Sandra Kipeťová. Podle jejích slov se v tomto případě jednalo spíše o selhání jedince. „Zaměstnanci ve všech našich prodejnách v průběhu dne několikrát kontrolují stav potravin, které nabízíme, především čerstvé potraviny, jako je ovoce, zelenina, pečivo a podobně. Situace, ke které došlo, nás velmi mrzí. Kvalitu zboží zabezpečujeme vizuální kontrolou, ale bohužel může v rámci této kontroly dojít k lidskému selhání, což v tomto případě nastalo. Ihned jsme přijali interní opatření, aby se podobná situace neopakovala,“ uvedla pro Deník Kipeťová.

MÁTE PODOBNOU ZKUŠENOST? Podělte se o ni vDISKUSI pod článkem nebo nám napište na redakce.prazsky@denik.cz.

Pracovníci pražské hygienické stanice spotřebitelům radí, aby se v podobných případech obrátili na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci. Stížnost lze vyplnit na internetových stránkách Státní zemědělské a potravinářské inspekce www.szpi.gov.cz. „Inspektorát SZPI je kompetentní orgán státního dozoru nad výrobou a prodejem,“ řekla hygienička Marie Čemusová.

Potkani u Billy

Podobná stížnost ale není ojedinělá. Obyvatelům sídliště Jablonecká vadí například přemnožení potkani v blízkosti prodejny Billa v Praze 9. I tady se ale zaměstnanci obchodního řetězce snaží najít uspokojivé řešení.

„Billa ve všech svých prodejnách dodržuje jak zákonem stanovené hygienické normy, tak přísné interní předpisy týkající se nakládání s potravinami a odpadem. Dodržování norem je přísně kontrolováno, a proto není pravděpodobné, že by výskyt hlodavců v uvedené lokalitě souvisel s provozem naší prodejny. Podnětem obyvatel se přesto budeme zabývat,“ sdělila tisková mluvčí řetězce Billa Beáta Bartošová. Pokud se situace v lokalitě nezmění, mají obyvatelé další možnost – obrátit se na odbor životního prostředí městské části.