Trnem v oku je Suchdolským především plánovaný dvacet metrů široký a téměř půl kilometru dlouhý most přes Vltavu. Most by totiž přivedl k obci tranzitní dopravu a změnil ráz krajiny. „Nechceme tady druhý Barrandovský most,“ říká starosta Suchdola Petr Hejl.

Vzdorovitou obec se nyní snaží metodou cukru a biče přesvědčit město společně s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem stavby. Město obci přestalo přispívat na běžné opravy komunikací a ŘSD se snaží obec přesvědčit benefity v podobě zeleně nebo dětských hřišť. „Situace, kdy jedna obec blokuje stavbu na úkor veřejného zájmu, se v historii opakuje pravidelně. Vždycky jsme se ale nakonec domluvili. Pokud přijde Suchdol s rozumnými návrhy, jejich požadavky splníme,“ tvrdí generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík.

Suchdol bude ale i pro zkušené vyjednavače tvrdým oříškem. „Proti navržené variantě okruhu budeme bojovat ze všech sil,“ říká nekompromisně Hejl. Pro investora je výstavba severní části okruhu naprosto klíčová. „Stavba musí být hotova co nejdřív. Nebude- li zprovozněna tato část okruhu, nemá smysl ani zprovoznění Blanky z křižovatky Pelc-Tyrolka,“ říká Brunclík.

Více se dočtete v dnešním Pražském deníku na str. 12.