SPŠ Na Třebešíně - Lukas Pohanka.Zdroj: Archiv VLP / Šťastný VladimírLukáš PohankaPropojení teorie s praxí je vidět na mé maturitní práci. Jako téma jsem si vybral Stirlingův motor. Pro funkci potřebuje pouze zdroj tepla, jako spalování dříví. Jeho součástí je silou namáhaná hřídel, kterou musím navrhnout tak, aby tlak vydržela. Na základě výroby i funkčnosti budu hodnocený. Chtěl bych motor v budoucnu ještě vylepšit, přidat k němu generátor a udělat z něj malou jednotku, kterou strčíte do ohně a budete si moci díky tomu dobít třeba mobil.

 

SPŠ Na Třebešíně - Jan Frouz.Zdroj: Archiv VLP / Šťastný VladimírSPŠ Na Třebešíně - Ondřej Mašek.Zdroj: Archiv VLP / Šťastný VladimírJan Frouz a Ondřej MašekCo se týče strojírenství, je propojení teorie s praxí skvělé. I díky tomu jsme vyhráli celorepublikovou sou- těž, ve které v této oblasti soutěžily další školy v zemi. Škola nám totiž koupila model vozu, my na něj udělali karoserii a upravili ho, aby se s ním dalo vyjet ven. Právě nevšední karoserie nám prý pomohla k vítězství. Příští týden navíc letíme do Dubaje a budeme naši školu reprezentovat na světovém finále. 



SPŠ Na Třebešíně - Zachariáš VítZdroj: Archiv VLP / Šťastný VladimírSPŠ Na Třebešíně - Karel Sokol.Zdroj: Archiv VLP / Šťastný VladimírZachariáš Vít a Karel SokolOproti jiným školám máme rozsáhlé dílny a kovárnu. Máme tam k dispozici jak nové stroje, tak i ty staré, takže si vyzkoušíme leccos. Navíc nám škola nabízí jezdit na dvoudenní exkurze do firem, kde nám ukazují, jak vše funguje v reálu. Například jsme byli v Kopřivnici v Tatře, kde jsme viděli, jak testují stroje.

 

Policisté na vánočních trzích na Staroměstském náměstí.
Bezpečnost na trzích zajistí strážníci i zátarasy

SPŠ Na Třebešíně - Vítek Hosenseidl.Zdroj: Archiv VLP / Šťastný VladimírSPŠ Na Třebešíně - Jakub Horák.Zdroj: Archiv VLP / Šťastný Vladimír

Vítek Hosenseidl a Jakub Horák
Cesty po fabrikách jsou pro nás hodně přínosné. Díky tomu se nám spojí teorie s praxí do jednoho celku. Někdy fakt žasneme nad těmi obřími turbínami a soustruhy, které v provozu vidíme. Navíc máme možnost ve škole navrhnout, kam bychom chtěli jet.

SPŠ Na Třebešíně - Jakub Chylík.Zdroj: Archiv VLP / Šťastný VladimírJakub ChylíkTeorii zkoušíme na samostatných projektech. Mé zaměření je IT, takže jsme měli třeba zapojit internet do fiktivní kanceláře o šesti místnostech, zavést tam telefonní připojení a přidat i kalkulaci. Co se týče exkurzí do firem, tak ty jsou skvělé a zájem o ně je obrovský. Během chvilky totiž už nejsou volná místa.

Peníze. Ilustrační foto.
Lidé promluvili do rozpočtu, chtějí zábavu pro teenagery