„S podobnými nabídkami chodívali ještě donedávna provozovatelé výherních automatů," uvedl Stropnický. Sám bude prý prosazovat naopak zákaz billboardů. V PR by měly podíl a své zástupce ve vedení BigBoard i město.

BigBoard se loni dostal do sporu s městem kvůli novým pražským stavebním předpisům, které zakazují reklamu nad šest metrů čtverečních. Firma tehdy spustila kampaň proti exprimátorovi Tomáši Hudečkovi.

„Svádějí nás. Reklamní lobby chce svým návrhem na spoluvlastnictví sítě velkoformátové reklamy posílit zájem města, i finanční zájem, na zachování co největšího počtu těchto nosičů v provozu," uvedl Stropnický.

Podle jeho slov je logika billboardů a automatů podobná. „Ano, přinášejí obci peníze, ale dělají z města periferii a potřebují zásadní regulaci. Byl jsem pro nulovou toleranci hazardu a podporuji i nadále zákaz billboardů. Město si příjmy bude umět zajistit jinak," dodal.

Představa společnosti Bigboard

Praha a BigBoard by vedly firmu podle představ reklamní společnosti společně a dělily by se i o zisk, Praze by navíc BigBoard platil nadále nájem z pozemků pod billboardy. Praha by měla své zástupce v dozorčí radě i představenstvu. BigBoard by do společného podniku vložil reklamní nosiče, které jsou na městských pozemcích, Praha by do firmy vložila tyto pozemky.

BigBoard před říjnovými volbami spustil silnou mediální kampaň, v níž kritizoval Hudečka (bezp.; dříve TOP 09), který stavební předpisy prosadil a obhajoval. Pokud nebudou předpisy zrušeny, hrozil BigBoard arbitráží. Nové stavební předpisy naopak přivítala odborná veřejnost a developeři.

Pražské stavební předpisy v červenci schválila rada hlavního měst a v účinnosti jsou od loňského 1. října. Ministerstvo pro místní rozvoj se je však nyní chystá kvůli několika chybám zrušit. Město tak chce začít chystat nové znění.

Čtěte také: BigBoard navrhl Praze založit společnou firmu Pražská reklama