„V rámci této úpravy bude komunikace rozšířena o jeden plnohodnotný jízdní pruh s cílem preference autobusů veřejné hromadné dopravy a složek IZS,“ uvedla správa pražských komunikací. Aktuálně běží tendr na stavební firmu; podle šéfa TSK Jozefa Sinčáka by mohly přípravné práce začít ještě letos.

Nově zbudovaný pruh pro autobusy veřejné dopravy bude mít délku 2,179 kilometru a podle organizace ROPID půjde o nejdelší „buspruh“ v Praze. Má urychlit průjezd autobusů po Strakonické, kde se často stojí v kolonách. Celková délka autobusových pruhů na Strakonické bude šest kilometrů. Průměrný interval autobusů v ranní špičce zde činí podle ROPIDu 51 vteřin. „Je to ale výhra i pro řidiče v autech, protože vznikem nového plnohodnotného jízdního pruhu se zvýší plynulost dopravy i v těch dalších,“ uvedl pražský náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

Termín dokončení stavby je naplánován na září 2023. Doba stavby se ale může změnit v tendru, kde je jedním z kritérií. Předpokládané náklady přesahují 360 milionů korun. Práce zahrnou mimo jiné i úpravy svahů a stavby opěrných zdí.