„My jsme se nyní společně dohodli, že se ve čtvrtek sejdou všichni zástupci odborů. Ihned po našem jednání zveřejníme konkrétní výstupy,“ sdělil Petr Pulec, předseda Odborového sdružení pražských dopraváků.

Mělo by se rozhodnout, zda město navýší dopravnímu podniku provozní a investiční dotace. Zaměstnanci se totiž obávají o své platy. Ty už nyní podnik vyplácí z kontokorentu. Pokud peníze navíc nebudou, může hlavní město v nejbližších dnech očekávat stávku.

Rada může rozhodnout

Už dnes by mohla také problém částečně vyřešit rada hlavního města, která má po delší odmlce opět zasedání. Na jejím oficiálním programu ale ještě včera odpoledne žádný návrh na navýšení dotací pro dopravní podnik nebyl.

„Zatím ani nemám žádnou zprávu o tom, že by tomu tak mělo být. Ale je možné, že to někdo navrhne až přímo na jednání, může to být například samotný primátor,“ nastínil tiskový mluvčí magistrátu Jiří Wolf.

Odpověď už dostali

Se zpožděním už také Odborové sdružení pražských dopraváků dostalo odpověď primátora Pavla Béma (ODS). „Termín byl do 15. srpna, takže to primátor nestihl. Dopis jsem dostal až dneska. Rozhodně nemohu říct, že mě uspokojilo, co je v něm napsané. Ale zatím nechci mluvit za ostatní. I proto se ve čtvrtek sejdeme a budeme o dalším postupu jednat společně, nechceme nic uspěchat,“ vysvětlil Petr Pulec.

Jeho sdružení odeslalo primátorovi otevřený dopis 20. července. „Odborové organizace odmítají dramatické krácení plateb za objednanou službu a pokračující prohlubování vnitřního dluhu v DP,“ píše se mimo jiné v dopise odborářů, jenž byl adresován primátorovi.

Ten ale právě navýšení dotací odmítá a nabízí jiné řešení dalších problémů. „Obrátil jsem se neprodleně dopisem na generálního ředitele dopravního podniku (DP) Martina Dvořáka i radního pro dopravu a předsedu představenstva Radovana Šteinera (ODS). Opravdu zde vidím problém. Od managementu budu žádat návrh na řešení problému,“ sdělil primátor Pavel Bém.
V krizi je ale i samotný dopravní podnik

Podle Zprávy o jeho hospodaření je možné očekávat, že by mohla jeho roční ztráta dosáhnout až 1,95 miliardy korun. Už v prvním čtvrtletí podnik vykázal ztrátu 2,3 miliardy korun, což bylo o 717 milionů více, než očekával.