„Chtěli bychom kopnout v polovině roku 2018, do dvou let by mohla být hotová první etapa," uvedl radní Procházka s tím, že město ještě nerozhodlo o variantě stavby. Existují totiž dvě možnosti a to parkoviště s 1500 místy či s 3500 místy. „Definitivně rozhodnuto není, ale jednání, které vedeme, směřují k variantě B," řekl radní. Město o přípravě jedná se společností Č. R., s. r. o., s obchodním centrem Metropole Zličín a dalšími subjekty.

Je to nereálné, tvrdí Dolínek

Praha nemá jasno ani ve financování projektu. Velká část stavby by měla stát na pozemcích města a objekt by měl být plně v jeho vlastnictví. Už proto se město bude muset, podle radního, do financování zapojit. Jakým způsobem ovšem neuvedl.

Podle náměstka Dolínka je nereálné, aby se takto velká stavba a v takovéto fázi rozpracovanosti postavila do dvou let. Nejprve bude potřeba vybudovat nový most s dostatečnou kapacitou. „ANO slibuje něco, co se nestane," uvedl Dolínek.

Praha vytipovala už další lokality 

Parkovací dům má sloužit pro účely P+ R (park and ride), tedy jako místo, kde dojíždějící nechají vůz a dál pokračují MHD. Preferovaná větší kapacita podle Procházky počítá i s patrem pro elektromobily.

Náklady na jedno parkovací místo jsou vyčísleny asi na 450 tisíc korun. Magistrát už má vytipovány další lokality, kde by mohly vzniknout nové parkovací plochy. V poslední době radní např. schválili vypsání veřejné zakázky pro  projektovou dokumentaci k výstavbě parkovacích domů na Černém Mostě a  na Opatově.