VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Havarijní stav mostu nesmí ohrozit provoz metra

Praha 10 - Zkušební trať nad kolejemi do stanice Depo Hostivař potřebuje co nejdříve opravit. Dělníci by na most měli nastoupit možná už v srpnu.

19.7.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ivan Babej

Co možná nejdříve by měla být zahájena oprava mostu, který vede nad tratí metra trasy A mezi stanicemi Skalka a Depo Hostivař. Je totiž ve velmi špatném stavu, do konstrukce zatéká a ložiska zde rychle korodují. Cestující tak může ihned napadnout otázka, zdali to neomezí provoz zmíněného metra. Naštěstí by tomu tak zřejmě nemělo být.

„Předpokládaný termín zahájení opravy je už v srpnu, nyní se připravuje návrh poptávkového řízení,“ sdělila Deníku mluvčí pražského dopravního podniku Ilona Vysoudilová.

Rekonstrukce bez omezení provozu

Právě v návrhu je také bod, který společnost, jež bude most opravovat, zavazuje k tomu, že musí provést rekonstrukci bez omezení kolejí pod mostem. „Výluka kolejí je možná pouze v pravidelných nočních přepravních výlukách. Samotná oprava by měla trvat podle odhadu projektanta asi čtyři měsíce,“ pokračovala Vysoudilová.

Mostu bude vyšší

Vzhledem k tomu, že bude nutný velký zásah do celé konstrukce mostu, bude muset být také nadzvednutý do potřebné výšky. „Oprava mostu bude velmi náročná nejen z důvodu koordinace všech prací, ale hlavně z důvodu zachování bezpečného průjezdu pod mostem do Depa Hostivař. Kromě nabídnuté ceny tak bude jedním z nejdůležitějších kritérií při výběru dodavatele právě zachování provozu metra,“ potvrdili Ludmila Vymětalová a Petr Eliáš z jednotky Dopravní cesta Metro dopravního podniku.

Oprava se před lety nepovedla

Most slouží jako zkušební trať a je v provozu od roku 1985, cestující v metru ho mohou velmi dobře vidět. O kvalitě mostu se dá do značné míry pochybovat, první opravy totiž musely být provedeny už v roce 1994.

„Jenže postupem času se ukázalo, že volba a provedení hydroizolace nebyly pro tuto konstrukci nejvhodnější.

Nefunkční izolace

V současné době už je tato izolace zřejmě zcela nefunkční, na nosnou konstrukci výrazně zatéká. Ložiska jsou zdeformovaná a zkorodovaná,“ napsali Ludmila Vymětalová a Petr Eliáš v časopise DP kontakt.

Autor: Lukáš Marek

19.7.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

U Trojského zámku v Praze se 2. prosince odpoledne zřítila do Vltavy betonová lávka pro pěší. Podle informací záchranářů se při pádu zranili čtyři lidé. Snímek je ze 3. prosince.
18

Příčinou pádu trojské lávky nejspíš byla systémová konstrukční chyba

Maskot klubu Bohemians 1905. Ilustrační foto.
EXKLUZIVNĚ
24

O osudu fotbalového Ďolíčku nejspíš rozhodne už zítřejší zastupitelstvo

Magistrát podal trestní oznámení kvůli zřícené lávce v Troji

Kauza zřícené lávky v Troji má další pokračování. Praha zastoupená ředitelkou magistrátu Martinou Děvěrovou podala trestní oznámení na neznámého pachatele s podezřením, že by mohlo jít o trestný čin z nedbalosti. 

Jako devět Václaváků: U Prahy vznikne obří komerční zóna

U dálnice D1, ve směru na Brno, má v budoucnosti vzniknout území pro nové obchody a hypermarket o velikosti 39 hektarů. Jen pro představu. Na území by se vešlo necelých devět Václavských náměstí. V úterý o tom informoval server E15.

Podruhé narozen pod koly tramvaje a padlý symbol Vánoc: nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 11. prosince 2017.

Praha 8 otevřela v karlínských kasárnách kluziště

Do třetice všeho dobrého, dalo by se říci o Praze 8 a veřejných kluzištích. Po otevření předchozích dvou, v Bohnicích a Ládví, následovalo včera slavnostní zahájení provozu v Karlíně, v prostoru bývalých kasáren.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT