Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stanice vlaku ve Strašnicích za tři roky zmizí z mapy

Strašnice - Od narození bydlí paní Marie Tesaříková v Pitkovické ulici u zastávky vlaku Praha - Strašnice. Na projíždějící vlaky se ale bude koukat už jen tři roky. Správa železniční dopravní cesty hodlá jižní trať z Hostivaře na hlavní nádraží zrekonstruovat.

27.7.2011
SDÍLEJ:

Legendární Vindobona při památečním výjezdu.Foto: Ivo Mahel

„Je to smutné, ze skalky nad tratí jsme se chodili se spolužáky na projíždějící vlaky koukat a sázeli jsme se, kdy pojede Vindobona,“ vzpomíná obyvatelka Strašnic, která zastávku v současnosti využívá jako rychlý tranzit do centra.

Vlaky ze strašnické trati za tři roky zmizí úplně.

Z Hostivaře k mostu přes Průběžnou ulici půjde trasa trati zhruba v původní stopě. Za mostem se ale nestočí ke Strašnicím jako dosud. Bude přeložena do přímého směru se stávajícím nákladovým nádražím Praha-Strašnice. Do své původní trasy se trať vrátí u mostu, pod nímž končí ulice U Slavie.

Až k vinohradským tunelům bude trať sledovat současnou stopu a bude opět dvojkolejná. „Náhradou vzniknou dvě nová zastavení: Praha Zahradní Město přímo v křížení s ulicí Průběžnou a Praha Eden, která bude položena u vršovického hřbitova,“ sdělil Deníku Tomáš Drvota, mluvčí Správy železniční
a dopravní cesty (SŽDC).

Podle Filipa Drápala ze společnosti Ropid, která v metropoli organizuje integrovanou dopravu, je to krok správným směrem. „Napojení na hromadnou dopravu bude lepší, na Zahradním Městě vznikne komfortní bezbariérový dopravní terminál,“ domnívá se Drápal.

Nová vlaková zastávka vyroste nad podjezdem ke Švehlově ulici, který je proslulý tím, že v něm často uvíznou kamiony kvůli nadměrné výšce a způsobí několikahodinový dopravní kolaps.

Současná zastávka leží v ohybu a je málo využívaná

Proti zrušení zastávky nenamítá nic ani vedení desáté městské části. „Současná zastávka leží v ohybu a je málo využívaná. Na Zahradním Městě a u Edenu jsou dopravní uzly mnohem větší, proto nám rozmístění nových vlakových zastávek přijde logické,“ řekl Jan Charvát, mluvčí desátého pražského obvodu.

V současné době je pro rekonstrukci tratě připraveno územní rozhodnutí.

Stavba má být zahájena v roce 2014 a náklady se vyšplhají až na 6,25 miliardy korun.

Stávající trať bude uvolněna a je možné ji v budoucnu podobně jako na Vítkově využít pro cyklostezku. Podle Tomáše Drvoty ale zatím nikdo Správu železniční a dopravní cesty o odkup pozemku nepožádal.

SLOUPEK JITKY EISENHAMMEROVÉ
Konec nádražácké nostalgie


Hrát si na kamenné skalce nad stanicí vlaku Praha Strašnice nebylo nejbezpečnější. Takzvanou „husí stezkou“ se chodilo přes koleje do ulice Za Tratí. Kdyby to věděli rodiče…

Zastávka vlaku byla skutečně malým nádražím. V dávné minulosti se v ní prodávaly dokonce i lístky pro průvodčího. Jeden z mála koutů Strašnic se až na chybějící paní za kasou nezměnil.

Skalka s dobrou vyhlídkou i husí stezka přežily i sametový převrat. Dřevěná lávka v barvě kolejových pražců vypadá už pár desítek let nebezpečněji než provazový žebřík v brazilské džungli. To vše za tři roky zmizí.

Inovace, kterou Správa železniční dopravní cesty za miliardy chystá, zní z dopravního hlediska logicky. Za jednu zastrčenou zastávku přibudou dvě moderní na místech cestujícími vytíženějších.

Škoda jen je, že o pozemky zatím neprojevil zájem nikdo, kdo by chtěl původní trať upravit a přestavět do podoby cyklostezky, která je třeba pod Vítkovem. Pak by si nejen děti měly kde hrát.

Čtěte také: Po Praze nejrychleji vlakem. Do Uhříněvsi za 20 minut

Autor: Jitka Eisenhammerová

27.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volby v Praze.
12

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Specialisté na politickou komunikaci ocenili po čtvrtečních předvolebních debatách v České televizi (ČT) a na Nově především výkon šéfa Pirátů Ivana Bartoše, Babiš působil unaveně.

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení