Do Madridu Libor Šíma vycestoval kvůli zónám placeného stání na pět dní letos vbřeznu. Stalo se tak po pozvání výrobce automatů Parkeon. Zpátky se vrátil stechnickými podmínkami, které následně byly promítnuty do výběrového řízení. Vněm o prázdninách uspěla společnost Activ Praha a Parking Praha. První znich je výhradním dovozcem Parkeonu pro Českou republiku a Slovensko, druhá nyní montuje Parkeony vPraze 1 a 2. Podle vyjádření Šímy byla cesta podniknuta na náklady magistrátu a technické podmínky nepocházely od Parkeonu, ale zvýběrového řízení madridského magistrátu.

„Cestu nebudu komentovat, protože pana Šímu neznám a o služební cestě jsem do včerejšího dne nevěděl,“ uvedl primátor Pavel Bém.

Podle prvního náměstka Rudolfa Blažka, který má budování zón vkompetenci, se bezprostřední informace nedostaly ani kněmu. Cesta však nebyla nevhodná.

Rozhovor snáměstkem primátora Rudolfem Blažkem

Proč jste pozvánku Stevena de Croocka neodmítl, ale zaslal na odbor dopravy?

Mailod panade Croocka jsem zaslal na odbor dopravy kvyřízení, neboť nemám ve zvyku nechat korespondenci nevyřízenou.

Věděl jste, že na základě pozvání byla podniknuta služební cesta?

O služební cestě jsem přímo nevěděl, nicméně nepovažuji za něco nezákonného či nevhodného podniknout na náklady hl. města Prahy cestu do Madridu, který je zhlediska parkování Praze velmi blízký.

Proč?

Výrobce vtéto cestě figuroval pouze jako prostředník komunikace sradnicí města Madridua sohledem na to, že vsoutěži byly nabídnuty automaty od čtyř výrobců a všechny splnily podmínky,nevidím důvod považovat cestu za nekorektní.Současněupozorňuji, že automaty jsou francouzským a nikoli španělským výrobkem apředevším bylo zcela na uchazečích, čí výrobky ve své nabídce budou uplatňovat.

 

Čtěte také . . .