„Požádat ministerstvo dopravy o přezkum je zákonnou možností, kterou respektujeme," reagoval mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman. „Praha stále pokračuje s integrací pražské integrované dopravy a středočeské dopravy, aby bylo cestování nejen pro Středočechy co nejjednodušší," doplnil.

Regionální buňka hnutí podává podnět ministerstvu, protože omezení parkování podle STAN zkomplikovalo život i Středočechům dojíždějícím do Prahy například za prací.

Dopady na střední Čechy

„Principiálně rozhodnutí Prahy o vyhlášení modrých zón respektujeme, ale vzhledem k nemalým dopadům na řadu obyvatel středních Čech považujeme za potřebné, aby byla existence zákonných důvodů pro jejich vyhlášení přezkoumána co nejdříve ministerstvem dopravy," sdělil kolínský starosta Vít Rakušan, kandidát STAN na hejtmana v říjnových volbách.

Nové parkovací zóny začaly platit letos 24. srpna na území Prahy 5 a 6 a 1. září na Jarově v Praze 3. Protestuje proti nim například také právník Ondřej Pecák, který se podle serveru Novinky.cz angažuje za Stranu svobodných občanů. Připravuje hromadnou žalobu na pražský magistrát, protože zóny podle něj nemají oporu v zákoně o pozemních komunikacích.

Ústavní stížnost na zóny 

První parkovací zóny vznikly v hlavním městě roku 1996 v Praze 1. Jsou rozděleny do tří kategorií – na oranžových a zelených může parkovat kdokoli, ale jen několik hodin, kdežto modré jsou pro dlouhodobé parkování obyvatel a podnikatelů.

V roce 2008 čtyřicítka poslanců ČSSD podala kvůli zónám ústavní stížnost, kterou v roce 2010 Ústavní soud odmítl s tím, že nařízení magistrátu o vzniku zón je předmětem správního, nikoliv ústavního práva.

Čtěte také: Na Jarově spustili zóny