Most je pod památkovou ochranou, na což budou muset brát soutěžící ohled. Musejí se především vypořádat s tím, jak naložit se starou ocelovou konstrukcí ze začátku 20. století. „Výměna stávající ocelové konstrukce za novou není v podmínkách soutěže jako závazný požadavek. Je v nich však uvedena informace, že Správa železnic a ministerstvo dopravy toto řešení preferují,“ uvedl mluvčí SŽ Dušan Gavenda.

Zdroj: Youtube

Ještě nedávno přitom Správa železnic jednoznačně uváděla, že ocelová konstrukce na starých pilířích bude nová, a to kvůli „faktické nemožnosti opravy té staré pro bezpečný a dlouhodobý provoz“. K tomu by však bylo nutné sejmutí památkové ochrany, což ale ministerstvo kultury zamítlo.

V zadání jsou popsány možné varianty vedení kolejí. Jednou z nich je umístění všech tří kolejí na jedné mostní konstrukci, další variantou je uspořádání 2+1 s umístěním dvou kolejí na stávajícím přemostění a jedné koleje na jeho rozšíření.

Počet účastníků soutěže není omezen, stanoven není ani finanční limit nákladů. Komise během soutěže vybere maximálně šest návrhů, které budou následně dopracovány. Vítěz by měl být znám na začátku příštího roku.