„Rekonstrukce železniční stanice Praha-Hostivař byla již nezbytná, protože jako jediná na rameni Benešov u Prahy - Praha neměla zajištěný mimoúrovňový přístup na nástupiště," uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Součástí rekonstrukce byla také stavba nových ostrovních nástupišť, na kterých bylo postaveno zastřešení a podél trati vznikly protihlukové zdi.

Vzniknou dvě nové zastávky 

Na přestavbu hostivařské zastávky podle plánů SŽDC naváže projekt, v jehož rámci bude modernizováno spojení ve směru na hlavní nádraží k vinohradskému tunelu a který počítá například se zrušením málo využívané strašnické zastávky a vznikem dvou nových zastávek Eden a Zahradní Město.

Veřejnou zakázku na modernizaci uvedené trati vypsala SŽDC koncem září s odhadovanou cenou 3,6 miliardy korun. Jde o opětovně vypsané výběrové řízení. Původní tendr SŽDC zrušila s odůvodněním, že správci kolejí nemohli dostatečně posoudit kvalifikační předpoklady všech firem, které o zakázku stály a přihlásily se do soutěže. Za vítěze soutěže výběrová komise v červnu doporučila firmu Chládek a Tintěra s cenou 3,4 miliardy korun.

Čtěte také: Nové zastávky propojí příměstské vlaky s MHD