„Jednou z nejvýznamnějších letošních dopravních staveb v Praze je výstavba vratné rampy, která umožní odklonění těžké nákladní dopravy z oblasti Spořilova," řekl při představení ročenky Technické správy komunikací za rok 2011 první náměstek jejího ředitele Ladislav Pivec. Podle něj bude tato stavba hotova nejspíše až počátkem příštího roku.

„Záleží na stavebním povolení a na výkupu pozemků, pokud to vše dopadne dobře, tak by stavba mohla být dokončena do konce roku, nejpozději asi za rok touto dobou," doplnil Pivce náměstek primátora Josef Nosek. Vybudování této rampy by mělo odvést část dopravy ze Spořilovské ulice, jejíž obyvatelé jsou dlouhodobě obtěžování nadměrným hlukem od kamionů.

Nosek také potvrdil pokračující jednání s ministerstvem dopravy o případném úplném zákazu vjezdu kamiónů na území hlavního města. „Nechceme však, aby těžká nákladní auta jezdila po komunikacích druhé a třetí třídy," dodal náměstek primátora s tím, že vše je věcí jednání se Středočeským krajem a rozhodnutí ministerstva dopravy.

Určitým překvapením je, že loni poklesl počet tzv. vozokilometrů na území hlavního města a to i přes rostoucí počet vozidel. „U osobních vozů činil pokles asi jedno procento, u nákladních 2,8 procenta," upřesnil náměstek Pivec.

Počet motorových vozidel na území metropole dosáhl téměř 950 tisíc, z toho počet osobních automobilů asi 722 tisíc. Poměr 582 automobilů na tisíc obyvatel znamená, že na jeden vůz připadají méně než dva občané Prahy. Podle Pivce se letos objem dopravy v Praze nezvýší.

„Vozidel je o něco více, ale jezdí prostě méně," dodal Pivec. Podle jeho názoru jde o celkové snižování mobility v Praze v důsledku růstu životních nákladů rostoucí ceny za benzin se v tom podle něj v roce 2011 ještě nepromítly. Přesto je denní výkon všech aut v Praze úctyhodný: 21,9 milionů vozokilometrů.

Čtěte také: Překvapivé zjištění: v Praze ubylo aut. Poprvé od roku 1990