Podle Jany Růžičkové z občanského sdružení SOS Spořilov je Senohrabská i Hlavní ulice denně ucpaná kolonami osobních aut, v nichž váznou i metrobusové linky MHD. Spořilovská ulice je pak neprodyšně „zabarikádovaná" pomalu se pohybující frontou kamionů. „Lidé jsou tu vystaveni extrémním zdravotním rizikům. Potřebujeme okamžité a účinné řešení," vzkázala opakovaně Růžičková, přičemž jí dává za pravdu nejen zvyšující se počet respiračních onemocnění mezi zdejšími obyvateli, ale také zjištění pracovníků Ústavu experimentální medicíny, která varují před extrémně vysokou zátěží, zejména pro děti, těhotné ženy a seniory.

Čtěte také: Kamiony budou dál „válcovat" Spořilov. Hluk se ale sníží

SOS Spořilov včera zveřejnilo desatero požadavků, jejichž splnění má za cíl navrácení normálních životních podmínek na toto sídliště. V první řadě jde o okamžitý zákaz obousměrné jízdy kamionů v nočních hodinách, platný pro Spořilovskou, Štěrboholskou radiálu, magistrálu a Jižní spojku. Na Spořilovské by se také měla snížit povolená rychlost v obou směrech.

Sdružení požaduje také výměnu povrchu vozovek na spořilovských komunikacích za tak zvaný tichý asfalt. Chce též neprodlenou instalaci protihlukových bariér podél Spořilovské, Jižní spojky a dálnice D1. Směrem k magistrátu přímo míří požadavky na okamžité navrácení přímých linek MHD k zastávám metra, či posílení MHD do oblasti Spořilova. Jde především o navrácení původní trasy tramvaje 11, která nyní končí na Náměstí bratří Synků a zkrácení intervalu metra C mimo špičku. Také zavedení parkovacích zón pro rezidenty by prý pomohlo.

Mezi spíše dlouhodobější požadavky patří vytvoření nízkoemisní zóny Spořilov, či zjednosměrnění úseků Hlavní ulice, aby nesloužila jako objízdná trasa pro přeplněné rychlostní komunikace.