Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sochy na Kampě asi nebudou. Lidé nechtějí ani širší cesty

Malá Strana - Dle mínění místních by se tvář parku neměla příliš měnit. Chtějí co možná největší trávník.

24.5.2010
SDÍLEJ:

KampaFoto: DENÍK/Ivan Babej

Přijde Kampa o zhruba dva tisíce metrů čtverečních travnaté plochy? Vysází se v jejím jižním cípu ovocný sad? A změní se další její část v galerii skulptur pod širým nebem? Asi stovka Pražanů pocházející převážně z Malé Strany přišla v sobotu k těmto zásadním změnám vyjádřit svůj názor přímo na Kampu.

Rozhodne hlas místních?

„Odmítáme rozšíření cest, které by šlo na úkor trávníku. Kvůli cyklostezce nechceme tolerovat dálnici, která by zcela změnila tvář Kampy,“ prohlašovala svorně většina účastníků setkání. Přítomný starosta Prahy 1 Filip Dvořák (ODS) zprvu záměr na rozšíření cest obhajoval právě potřebou výstavby cyklostezky. „Chtěli bychom i prostor pro konání společenských akcí,“ vysvětlil dále Dvořák. Po debatě s místními ale uznal, že navrhované řešení je příliš velkolepé.
„V rozpočtu městské části zatím stejně nenacházíme celou částku potřebnou na obnovu parku. Bude tedy postupná. Musíme ale společně
s vámi určit její podobu,“ uklidnil lidi z Malé Strany Dvořák. Dle jeho slov by se náklady měly pohybovat v řádu desítek milionů korun. Radnice to ale s místními zřejmě nebude mít jednoduché. Také další její záměr na vybudování nového přemostění přes Čertovku se totiž setkal s nelibostí. Pokud zastupitelé Prahy 1 skutečně přihlédnou k vůli občanů, pak v jižním cípu Kampy zřejmě nevznikne ani plánovaný ovocný sad, který se tu podle architektaMarka Tichého nacházel za první republiky.

„Upřednostňujeme raději trávník. Myslím, že hovořím za většinu lidí, kteří Kampu navštěvují jako oázu odpočinku,“ vysvětlil svůj negativní postoj student Jindřich Kopta z Újezdu. „Dvanáct pravidelně vysázených hrušní by v parku typu Kampa doslova bilo do očí,“ řekl výtvarník Aleš Hnízdil. Pro zachování co největší travnaté plochy a zlepšení jejího závlahového systému se vyslovil i architekt Petr Hronek. Vyjma plánu na výsadbu hrušní se zatím spíše hovoří o redukci stromů. Radnice Prahy 1 plánuje v blízké době vykácet přestárlé topoly. Ty zřejmě představují nebezpečí pro samotné návštěvníky parku a při extrémním počasí hrozí zřícením. Podle dendrologického průzkumu zevnitř uhnívají.

Setkání znamenalo zklamání pro mecenášku umění Medu Mládkovou. Ta usiluje umístit v parku díla sochařů Theodora Pištěka, Kurta Gebauera a dalších. Jenže plán obnovy Kampy s jejím nápadem nepočítá. „Pokud se sochy nebudou líbit, nechám je po dvou měsících odvézt,“ sdělila Mládková. Diskutující se na této otázce ale nedokázali shodnout.

JAKUB KRUPKA A ČTK

24.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volby v Praze.
12

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Specialisté na politickou komunikaci ocenili po čtvrtečních předvolebních debatách v České televizi (ČT) a na Nově především výkon šéfa Pirátů Ivana Bartoše, Babiš působil unaveně.

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení