VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sliby pražských politiků: rychle by dostavěli okruh i metro D

Praha /INFOGRAFIKA/ - Opoziční politici se trumfují, jak vylepší dopravu v Praze, pokud vyhrají volby. Nechybějí rychlé stavby, protažení metra do Jesenice či železniční spojení Hlavního a Masarykova nádraží.

15.8.2017 1
SDÍLEJ:

Vizualizace trasy metra D. Stanice Olbrachtova.Foto: Vizualizace: Metroprojekt

Stavba nové linky metra by měla podle pražských radních začít zhruba za dva roky. A to v úseku Pankrác Olbrachtova. Současná koalice chce také zakázat vjezd velkých kamionů na Štěrboholskou radiálu a čerstvě slibuje i skoro třicítku nových tramvajových tratí do roku 2030. Opozice nicméně označuje dopravní politiku koalice jako „bezradnou“ nebo také „málo akční“.

Dokazovat to má především dosavadní neschopnost dohodnout se na dostavbě městského silničního okruhu. Opoziční strany plánují v případě úspěchu napřesrok v komunálních volbách kromě dokončení okruhu také třeba nová velkokapacitní parkoviště, most přes Vltavu na jihu Prahy, železniční spojení s Letištěm nebo dokonce delší linky metra.

Nové vlakové zastávky i dostavba „déčka“ 

ODS, TOP09, KSČM i Piráti, tedy všechny čtyři opoziční strany, které zasedají v aktuálním pražském zastupitelstvu, označují za své priority co nejrychlejší vybudování metra D i dostavbu tzv. vnitřního okruhu. Piráti nicméně požadují finančně úspornější řešení okruhu oproti dnes favorizované verzi s většinou trasy v tunelech.

„V co nejkratším čase je naopak třeba zahloubit ulici v Holešovičkách, do které proudí všechna auta z tunelového komplexu Blanka,“ uvedl za Piráty zastupitel Ondřej Profant. Piráti a stejně tak komunisté by prý také víc podporovali rozvoj městské železnice budování čtyřkolejných tratí i nových zastávek s napojením na MHD. ODS chce propojit kolejemi Hlavní nádraží s Masarykovým a zrušit současný systém zón placeného stání. „Nahradíme ho systémem celoměstských zón, cenově odstupňovaných dle vzdálenosti od centra,“ upřesnil Filip Humplík (ODS). V dosud nerozhodnuté otázce propojení centra s Letištěm Václava Havla jsou pak Piráti i TOP09 pro moderní železnici (s větví do Kladna) a ODS pro podzemní rychlodráhu.

Metro za hranicí hlavního města? 

TOP09, aktuálně nejsilnější opoziční strana, má ambiciózní plány i ohledně budoucnosti metra D. V současnosti se počítá s konečnou „déčka“ na jihu v Písnici. Podle zastupitele TOP09 Jiřího Nouzy by ale bylo rozumné zvažovat prodloužení linky o zhruba dva kilometry do Jesenice, která leží už za administrativní hranicí hlavního města, tedy ve Středočeském kraji.

„Bydlí tam dost lidí a hlavně je to ideální lokalita pro velká záchytná parkoviště, která by podstatně zmírnila nápor na centrum,“ řekl Nouza. V dopravní koncepci TOP09 je i požadavek na studii, která by „prověřila možnost prodloužení trasy metra C směrem na Uhříněves“. Z Hájů, kde dnes linka končí, by se muselo přistavět zhruba tři a půl kilometru.

Povrchové alternativy k podzemní dráze 

V případě prodloužení obou tras by se celkové náklady mohly pohybovat kolem 20 miliard korun, vzhledem k dostavbě srovnatelného úseku linky A. Podle experta z dopravní fakulty ČVUT Petra Moose je třeba uvažovat i o potenciálně levnějších variantách dopravní koncepce na jihovýchodě metropole například o síti příměstských vlaků typu S-Bahn nebo koncentrování pracovních míst přímo do těchto periferií.

„Je dobře, že se o variantě kolejové infrastruktury vůbec uvažuje. V případě prodlužování obou tras metra by tam ovšem byla řada otazníků. Na tra- se C by byly při současném systému napájení neproveditelné povrchové úseky a právě ty jsou na předměstích žádoucí.“ Podle Nouzy jsou ovšem odvážné projekty typu metra do Uhříněvsi žádoucí, navzdory vysokým nákladům. „Praha by to měla brát jako dlouhodobou investici. To metro nám nikdo neodnese,“ zakončil.

Sliby politiků. Infografika.

Autor: Jan Prokeš

15.8.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

SERVIS

Služby - Muž - úklid - brigáda 8 000 Kč Přijmeme ihned muže na: strojní úklid garáží - 1x - 2x měsíčně dle sezóny (víkend), dále venkovní úklid a údržbu + vyvážení kontejnerů 10ks. 2x týdně - úterý - pátek na ranní směně 5.30-9.30 hod. Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Ostatní specialisté a 20 000 Kč Pedagogové v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků Speciální Pedagog. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Kontakt: Hromádková Pavlína Mgr., tel.: 608807807, e-mail: pavlina.hromadkova@euroinstitut.cz, adresa: Plamínkové č.p. 1593/2 Nusle 140 00 Praha 4, Požadavky: Vzdělání - studium v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřné na speciální pedagogiku pro učitele, aktivní řidič.. Pracoviště: Střední škola euroinstitut- místo výkonu práce, Plamínkové, č.p. 1593, 140 00 Praha 4. Informace: Pavlína Hromádková, +420 608 807 807. Doprava a logistika - Doprava a logistika Skladník 12 500 Kč Pomocní skladníci. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 12500 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo pracoviště:, - Jirny, Poděbradská 700, , Prvotní kontakt:, - tel.: 775 228 637, - osobně na adrese Koněvova 1705/138, Praha 3, Po-Čt od 09:00 do 15:00, , Upřesňující údaje:, - krátkodobé zaměstnání. Pracoviště: Livol works s.r.o. - jirny, Poděbradská, č.p. 700, 250 90 Jirny. Informace: Lidiya Voloshchuk, +420 775 228 637. Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Učitel odborných předmětů 25 000 Kč Učitelé odborného výcviku (kromě pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami) Učitel odborného výcviku SŠ pro obory Strojírenské práce, Strojní mechanik. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Plat je uveden nástupní v rozmezí dle délky praxe. Po zkušební době navýšení.. Pracoviště: Akademie řemesel praha - střední škola technická, Zelený pruh, č.p. 1294, 147 00 Praha 47. Informace: Martina Nováková, +420 244 007 005.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie. Ilustrační foto.
5

Soud zprostil obžaloby policistu, který loni autem srazil dívku

Letiště Václava Havla.
3 14

Letiště Václava Havla bojuje s hlukem. Chce omezit noční provoz letadel

Poklidná zahrada nedaleko Hradu. Ukrývá umělecká díla i kašnu s čápem

Ruch Hradčanského náměstí. Turisté. Blesky fotoaparátů. Přijde vám nemožné najít v blízkosti Pražského hradu místo k odpočinku? Navštivte nepříliš známou zahradu Šternberského paláce. Malá, ale romantická oáza klidu skýtá útočiště nejen všem, co si chtějí vyčistit hlavu, ale i umělcům. Najdete v ní třeba díla českých sochařů z 20. století.

Mohl mít nebezpečné chemikálie. Muže odvezla zásahová jednotka na psychiatrii

/FOTOGALERIE/ Ve čtvrtek večer zažili obyvatelé části pražského Slivence dramatické chvíle. Policie kvůli psychicky narušenému muži zaktivizovala vyjednavače, zásahovou jednotku, hasiče, psa pyrotechniků i plynaře. Na počátku velké akce bylo podezření, že muž má doma nebezepčné chemikálie. Navíc podle policie napadal sousedy.

Chemie na škole nebývá oblíbená. I tak Češi slaví historický úspěch na olympiádě

Historický úspěch české reprezentace… Kdyby to tak mohl být začátek zprávy ve sportovní rubrice. Ale tato informace oslavuje šikovné české vědce. Na jubilejním padesátém ročníku Mezinárodní chemické olympiády Česko obsadilo čtvrtou příčku v žebříčku národů.

Jak jsme žili v Československu. Staré Město a Josefov

Pražský deník přináší nový cyklus Jak jsme žili v Československu. Každý týden pozveme čtenáře do novodobé historie jednotlivých pražských čtvrtí. Na procházku po významných momentech let 1918 až 1992. Tentokrát zveme na Staré Město.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT