Z jejího sdělení vyplývá, že to je nejen hodnota letadla ATR 42, nejmenšího turbovrtulového stroje z flotily Českých aerolinií, které plameny zcela zničily, ale i další škody v jeho okolí. „Přesné informace o celkovém rozsahu dalších škod nejsou prozatím k dispozici," uvedla Hejsková, aniž by jakkoli komentovala informace o údajném poškození dalšího stroje stejného typu.

Částka, kterou plameny pohltily, by měla být upřesněna v průběhu dalšího vyšetřování. To by také mělo přinést odpověď na otázku, co předcházelo výbuchu a následnému rychlému rozšíření ohně v sobotu večer. Závěry zkoumání specialistů z řad policie a hasičů ale nebudou k dispozici v brzké době. Vyšetřovatelé předpokládají, že první výsledky šetření příčin mimořádně ničivého požáru lze očekávat nejdřív „v horizontu týdnů". Výsledky expertiz vzorků odebraných z požářiště totiž zřejmě nebudou hotovy dřív než za měsíc.

Z pohledu společnosti Czech Airlines Technics, který hangár, v němž hořelo, využívá, šlo navzdory způsobené škodě mamutích rozměrů o „lokální požár na jedné stojánce hangáru, který byl ve velmi krátké době uhašen". „Naprostá většina prostorů Hangáru F zůstala nedotčena a činnosti Czech Airlines Technics včetně práce na zakázkách pokračují standardním způsobem," zdůraznila Hejsková. „Také českým aeroliniím se daří minimalizovat dopad této události do provozu pravidelných linek," doplnila s odkazem na fakt, že zatímco v pondělí aerolinky nevypravily jeden ze čtyř spojů z Prahy do Budapešti (šlo o zpáteční let OK 794/5 ve 13.40), v úterý už se létá podle letového řádu a neštěstí v hangáru si změny v provozu nevyžádá.

Poplach pro celou Prahu

Ohnivé peklo se v Hangáru F na ruzyňském letišti rozpoutalo v sobotu večer, krátce po 21. hodině. Rozšíření silně dýmajícího požáru předcházelo podle svědků několik výbuchů. Podle informací serveru Požáry.cz by to mohlo souviset s manipulací s hořlavinou při údržbě stroje. Oheň v hangáru si vyžádal převoz jednoho lehce zraněného pracovníka do nemocnice; měl popálené předloktí. V půl desáté večer také silně začouzená Ruzyně na deset minut zcela přerušila provoz. Oheň se podařilo poměrně rychle zdolat, a to převážně silami letištních hasičů. Podle předem stanovených poplachových plánů se ale sjely na pomoc hasičské vozy z celé Prahy – a poplach měly i některé sbory dobrovolných hasičů, aby v případě potřeby měl kdo nahradit profesionální jednotky zasahující na letišti. Zásah se ale neprotáhl; zcela zlikvidovat požár se hasičům podařilo do dvou hodin.

Oheň totálně zdevastoval turbovrtulový letoun ATR 42 s kapacitou 48 míst. Šlo o stroj Českých aerolinií imatrikulace OK-KFM, který loni na podzim dopravoval gorilí celebritu Moju z pražské zoo do jejího nového působiště ve španělském Cabárcenu.

Již o víkendu odhadovali vyšetřovatelé pražských hasičů způsobenou škodu na 200 milionů korun – Pavlína Adamcová z centrály Hasičského záchranného sboru hlavního města Prahy ale zdůrazňovala, že výše částky ještě bude upřesňována, a tudíž se může i poměrně výrazně změnit.

Čtěte také: V hangáru na ruzyňském letišti shořelo po explozi letadlo