Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči na křižovatkách riskují životy lidí

Praha - Na patnácti vybraných křižovatkách projede ročně na červenou 8000 motoristů.

2.9.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Padne vám na křižovatce zelená, chcete se rozjet nebo přejít a počítáte s tím, že se bezpečně dostanete na druhou stranu. Na to tedy raději zapomeňte a ještě se podívejte na silnici, právě se tam totiž může řítit šílený řidič, který projede na červenou.

Statistiky dopravních nehod a jejich následků se sice v hlavním městě za posledních několik let výrazně zlepšily, přesto jsou místa, kde jde stále o život.

„Je neuvěřitelné, jak jsou někteří řidiči neomalení, a to mluvím slušně. Podrobně sledujeme provoz na patnácti křižovatkách. Za jeden rok zde projelo na červenou přes osm tisíc vozidel, a to dokonce ve chvíli, kdy už byla červená na semaforu jednu vteřinu,“ vypočítal první náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS).

Riziková Praha 2

Diskutujte: Víte o dalších rizikových křižovatkách? Jaké máte zkušenosti s bezohlednými řidiči?

Mezi nejrizikovější patří například křižovatky ulic Bělehradská–Otakarova, Černokostelecká-Průmyslová či Legerova-Rumunská. O to více je nepříjemné, že ty nejvíce nebezpečné křižovatky se nacházejí i v centru města, například na území Prahy 2, kde se pohybuje velké množství chodců.

Praha nyní slibuje důslednější dohled a postihy řidičů. „Vůbec nejlepší by bylo, kdyby takovým lidem, kteří si zahrávají s životy ostatních, okamžitě sebrali papíry,“ myslí si Marie Houdková z Prahy 2, kterou před časem málem srazilo auto na přechodu na náměstí Míru.

Kamerový systém stojí nemalé peníze

„Podrobně sledujeme kamerovým systémem provoz na patnácti křižovatkách v hlavním městě, do budoucna chceme kamerami opatřit dalších deset až patnáct míst,“ konstatoval ředitel pražské městské policie Vladimír Kotrouš s tím, že instalace kamerového systému na jednu křižovatku o dvou jízdních pruzích ve čtyřech směrech stojí zhruba pět milionů korun, takže bude záležet na tom, zdali bude dostatek peněz.

„Určitě musíme přitvrdit a tyto neomalené řidiče trestat, projet na červenou je naprosto fatální prohřešek,“ dodal náměstek Blažek s tím, že město bude i nadále pokračovat ve zvyšování bezpečnosti křižovatek.

Ročně město potažmo technická správa komunikací (TSK) investuje do rekonstrukcí desítky milionů korun. „Naposledy jsme modernizovali křižovatku u nemocnice Na Bulovce v Praze 8, další se dělá například v Čimické ulici. Kromě výměny světelné signalizace, také zužujeme profily silnic tak, aby chodci mohli rychleji a bezpečněji přejít vozovku, a řidiče to zároveň nutí zpomalit,“ vysvětlil Tomáš Mrázek, mluvčí TSK.

Celkové statistiky následků dopravních nehod pak hovoří velmi pozitivně. Zatímco v roce 2002 na silnicích v metropoli zahynulo 82 osob, v loňském roce to bylo 40. Letos to pak bylo za prvních sedm měsíců 13 usmrcených lidí.

„Praha proto již v roce 2007 překročila cíl Národní strategie BESIP – snížení počtu obětí dopravních nehod v roce 2010 na polovinu oproti roku 2002,“ dodal na závěr náměstek Blažek.

Kontrola jízdy na červenou – s ohledem na intenzitu vjezdů do křižovatky, na počet dopravních nehod a přestupků – jízdy na červenou – byly vytipovány jako nejvíce rizikové tyto křižovatky:

Bělehradská – Otakarova, Bělohorská – Kukulova, Černokostelecká – Průmyslová, Gen. Šišky – Čs.exilu, Chilská – Opatovská, Chodovská – U plynárny, Jiráskův most – Janáčkovo nábřeží, K Barrandovu – Lamačova, K Barrandovu – K Holyni, Kolbenova – Kbelská, Legerova – Rumunská, nám. I.P.Pavlova – Sokolská, Plzeňská – Jeremiášova, Střelničná – Ďáblická.

Autor: Lukáš Marek

2.9.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení