Praha 1 společně s magistrátem již v létě připravila opatření, podle kterého by pivní kola měla zákaz vjezdu do širšího centra Prahy. Proti tomu však podal námitku pivovar, který dodává pivo do těchto vozítek. Námitku již ministerstvo vypořádalo a zákaz pivních kol začne platit na jaře příštího roku.
Česká legislativa řadí pivní kola mezi běžná nemotorová vozidla stejně jako jízdní kola nebo koloběžky. Ve spolupráci s magistrátem se podařilo přijít s řešením, které vychází ze stanovení maximální šířky jízdního kola, které může jezdit v zóně města, kde platí zákaz vozidel nad 6 tun resp. 3,5 tuny váhy. Tato zóna víceméně kopíruje pražské historické centrum. Značky, které zakazují vjezd nadměrným vozidlům nově ponesou také tabulku, která stanovuje maximální povolenou šířku jízdního kola, kterou pivní kola přesahují.
„Jsem rád, že se po roce různých obstrukcí konečně povedlo vyřešit problém, který tíží zbylé obyvatele centra. Praha nemůže sloužit jako lunapark pro pokleslý alkoturismus. Tento prostředek nemá svoje místo v dopravě, kde zpomaluje plynulost provozu,” komentuje aktuální postup radnice David Skála (Praha 1 sobě), radní Prahy 1 pro dopravu.
Zákaz bude od března
Protože zónové vymezení zákazu zahrnuje více městských částí, spadá ve správním řízení do kompetence Odboru dopravních agend Magistrátu hl. m. Prahy a metodicky pak pod magistrátní Odbor rozvoje a financování dopravy. Městská část Praha 1 na řešení úzce spolupracuje. Zákaz by měl vejít v platnost od března příštího roku. Díky umístění upřesňujících tabulek na již existující dopravní značky navíc nevznikne další nežádoucí vizuální smog v centru.
"Beer biky do Prahy nepatří. Zkrátka i přes všechnu snahu jsme jen jedním článkem v řetězu a některé věci trvají déle, než bychom si přáli. Nejdůležitější ale je, že je za námi poslední turistická sezóna s pivními koly a můžeme se vrhnout na další nešvary, které brání volnějším ulicím v centru a bezpečnějšímu provozu," říká Adam Scheinherr (PRAHA SOBĚ), náměstek primátora pro dopravu v Praze.
S pivními koly se potýká řada dalších evropských metropolí, například Amsterdam je zakázal již v předminulém roce.