Už týden není na frekventované silnici v centru metropole dopravní značení s číslem 70 na bílém pozadí v červeném kruhu. Řidičům, kteří nesundají nohu z plynu, tak hrozí pokuta. Žádnou toleranci od policistů nečekejte. „Na základě žádosti města jsme požádali odbor pozemních komunikací a drah magistrátu o změnu rychlosti z důvodu bezpečnosti a plynulosti provozu,“ uvedla teprve ve středu Barbora Lišková, mluvčí Technické správy komunikací (TSK).

Jižní spojka a část Běchovic. Ilustrační foto.
Za jízdu po metropoli budou řidiči platit. Týká se to i Pražanů

Nové značky však pracovnici TSK na magistrálu kvůli novému snížení rychlosti umisťovat nebudou. Vyhláška v tomto smyslu hovoří jasně. „Nachází-li se komunikace uvnitř města, vždy platí nejvyšší povolená rychlost 50 kilometrů za hodinu, pokud není uvedeno jinak,“ vysvětlila mluvčí Lišková. „Snaha je nepřehlcovat Prahu dopravním značením,“ doplnila Lišková pro Pražský deník.

Snížení hlukové zátěže

„Z hlediska bezpečnosti očekáváme, že opatření přinese její zvýšení, případné následky dopravních nehod budou nižší,“ dodala Lišková. Snížit by se měla rovněž hladina hlukové zátěže, a to až o 2,4 decibelu. Úprava maximální povolené rychlosti souvisí také s plánovanou výstavbou chodníku od Vinohradské ulice k hlavnímu nádraží.

Ilustrace pražského hlavního nádraží, 10. srpna. Hlavní nádraží, magistrála, Wilsonovo
Jak „zlidštit“ magistrálu? Pomohou i koleje, věří radní pro dopravu

„Podstatou dobré správy obce je přijímat taková opatření, která budou účinná a pro občany srozumitelná. Současný chaos v dopravě, nelogické snižování rychlosti na magistrále motivované pouze skrytým výběrem pokut a snahy o zavedení mýtného na nedokončeném městském okruhu mezi taková opatření rozhodně nepatří. Povedou pouze ke zhoršení života všech Pražanů,“ reagovala na facebookové stránce Alexandra Udženija, šéfka zastupitelů opoziční ODS.

Praha kvůli hluku letos v březnu vyhláškou snížila rychlost na severojižní magistrále například i v ulici V Holešovičkách a Liberecké. Na části této komunikace bylo zavedeno úsekové měření radarem. Původní sedmdesátka zmizela v minulosti i z Nuselského mostu. Jedinými úseky, kde se smí jet rychleji, tak zůstaly ulice 5. května mezi Pankrácí a hranicí Prahy v obou směrech a část Liberecké. Podle zákona je na silnici pro motorová vozidla (bílé auto na modrém pozadí) v obci povolena rychlost do 80 km/hod.

Hlavní nádraží.
Penta zbaví Prahu jizvy. Spolu s ČD chce zastřešit kolejiště u hlavního nádraží