Přesnou částku, kterou Praha na obnovu semaforů vydá, nelze určit. „Modernizace se provádí i v rámci celkové rekonstrukce ulic, v rámci Akce BESIP nebo Praha bezbariérová," řekla mluvčí TSK Barbora Lišková. Například úpravy spojené s otevřením tunelu Blanka vyjdou asi na 50 milionů korun, kromě semaforů ale zahrnují také úpravy komunikací nebo vybudování nových chodníků.

Moderní semafory, které v Praze postupně nahrazují původní, mají samostatná návěstidla pro automobily, tramvaje, cyklisty a chodce. Pro automobily mají navíc kromě plných kruhových signálů i směrové a vyklizovací šipky. Programují se pro každý směr jízdy a chůze zvlášť a většinou reagují na dopravu v reálném čase podle okamžité poptávky. Některé semafory jsou navíc doplněny odpočítávadly času, které ukazují čas do zhasnutí červeného nebo zeleného světla na přechodech pro chodce.

Obnovují se také oblastní řídící ústředny, kterých je v Praze celkem 11. „Připojení světelné signalizace k moderní oblastní dopravní řídicí ústředně umožňuje přímé řízení z hlavní dopravní řídicí ústředny, která je jednou z nejmodernějších v Evropě," doplnil Pivec.

Semafory v Praze staví či obnovuje TSK, za jejich provoz pak odpovídá firma Eltodo jako součást smlouvy na správu osvětlení za 163 milionů korun, kterou s ní uzavřel pražský magistrát před koncem loňského roku.

Čtěte také: V metropoli přibyly další desítky moderních semaforů