Aktuálně je totiž velká vzdálenost mezi zastávkami Husinecká a Hlavní nádraží, a naopak krátká vzdálenost mezi zastávkami Lipanská a Olšanské náměstí, uvedl mluvčí IPR Marek Vácha. Pražští plánovači proto počítají s posunutím zastávky Lipanská zhruba o dvě stě metrů níže ke kostelu na úroveň Sladkovského náměstí. Ještě významnější dopad pak bude zřejmě mít i přesun zastávky Husinecká k náměstí Winstona Churchilla.

Po desetiletí užívané názvy zastávky Husinecká a Lipanská tak z dopravní mapy zmizí. „Revitalizace celé Seifertovy ulice se odhaduje na rok 2024, kdy je také v plánu kompletní rekonstrukce tramvajové trati,“ doplnil Vácha.

Žižkovská radnice měla jinou představu

Vedení Prahy 3 podle radničních novin přitom počítalo s trochu jinou variantou. Ta by spočívala v ponechání Lipanské na svém místě, přesunutí Husinecké na Churchillovo náměstí a zřízení nové mezilehlé zastávky Přibyslavská.

„Řešili jsme výhody obou variant. Buď to mnozí lidé na spodním Žižkově budou mít na tramvaj blíž, anebo upřednostníme to, že lidé z Vinohrad a Jarova budou rychleji v centru. Za Prahu 3 bychom preferovali první variantu, patrně ale zvítězí celoměstský zájem rychlejšího spojení,“ uvedl pro radniční noviny předseda výboru pro územní rozvoj Prahy 3 Matěj Žaloudek. Opozice je naopak pro zachování současného stavu.

Zastávka blíže k hlavnímu nádraží

Výhodou vzniku nové zastávky Churchillovo náměstí má být lepší přestup z tramvaje na páteřní autobusovou linku 135, která má zastávku v Italské ulici. Tramvaj bude rovněž stavět blíže chystanému podchodu z hlavního nádraží na Žižkov. V dávné minulosti tramvajová zastávka na náměstí bývala.

V souvislosti s modernizací tramvajové trati na dolním Žižkově chce IPR celkově proměnit ulice Seifertova a Táboritská. Proměna má vyřešit především tři problémové body této části Žižkova. Jde o místo styku ulic Seifertovy a Chlumovy, schodiště mezi Táboritskou a Chelčického ulicí a okolí obchodního centra Bezovka u Olšanského náměstí.