Statistiky zveřejnil organizátor dopravy ROPID. Meziroční srovnání zatím není k dispozici, pilotní provoz začal v říjnu 2021.

„Ukázalo se, že tato výhodná kombinace má pro cesty po Praze smysl a že lidé používají sdílená kola jako rychlou a výhodnou možnost, jak se dostat do cíle své cesty,“ uvedl ROPID. Největší zájem o tuto službu je Holešovicích, Karlíně, historickém centru a Dejvicích.

Službu provozují na základě smlouvy s městem společnosti Rekola a Nextbike, které zvítězily v tendru. Město má oběma firmám zaplatit 48 milionů korun za čtyři roky. Platí fixní částku za každou jízdu, dokud se celková suma nevyčerpá. Rekola nabídla 9,91 koruny za jednu jízdu, Nextbike 12,16 koruny.

Pro držitele předplaceného kuponu (nahraného na kartě Lítačka, v mobilní aplikaci PID Lítačka nebo na platební kartě či In Kartě Českých drah) je prvních 15 minut zdarma, a to až dvakrát denně.

Průměrně lidé vykonali každý den 1554 jízd. Rekordním měsícem byl srpen, kdy si kolo půjčilo 12 618 lidí. Nejvíce jízd z celého roku za jediný den bylo 23. června (3239). Nejčastější délka jedné výpůjčky se pohybuje mezi 4 a 8 minutami.

Naprostá většina lidí používá tuto službu opakovaně, přes 36 % lidí si půjčilo kolo více než desetkrát. Aktuálně je možné si sdílené kolo v rámci programu PID Lítačka zdarma zapůjčit či vrátit u 53 stanic metra, což je 87 % všech stanic metra v Praze.