Ve zbývajících třech dnech se organizace pokusí překonat částku milion korun, uvedl v úterý v tiskové zprávě kreativní ředitel Bezobalu Petr Hanzel. Peníze poslouží k tomu, aby firma mohla v připravovaném obchodě nabídnout co nejširší portfolio produktů a služeb, které zatím nebyly na Vinohradech dostupné. Například ovoce, zeleninu, pečivo, čerstvé potraviny, drogerii, kosmetiku či krmivo pro zvířata. V plánu je i rozvážka nákupů na speciálně upraveném kole. „Každá koruna navíc pomůže," dodal Hanzel.

Obchod bude sloužit i jako školicí centrum

Cílová částka sbírky představuje zhruba třetinu investice nezbytné pro vznik obchodu, zbývající peníze do obchodu vloží organizace Bezobalu a její spoluzakladatelé z vlastních zdrojů. Vybavení plnohodnotných bezobalových (Zero waste) obchodů, kterých v zahraničí fungují už stovky, je v Česku zatím nákladné. Nový obchod Bezobalu bude proto sloužit také jako školicí centrum pro zájemce o otevření bezobalových obchodů v dalších regionech.

„Ke vzniku některých dalších malých českých obchodů jsme již přispěli konzultacemi a inspirací naší testovací prodejnou, nyní ale již chceme šířit pokročilejší koncept plnohodnotného obchodu," řekl Hanzel.

Nová pražská pobočka, která se stane největším bezobalovým obchodem v Česku, vznikne na ploše 127 metrů čtverečních na Hradčanské. „Místo jsme vybrali pro jeho skvělou dopravní dostupnost. Také ale proto, že v dotazníku, který jsme před sbírkou rozesílali, po naší druhé pobočce nejhlasitěji volali dejvičtí a letenští," vysvětlil Hanzel.
han abz snm