Centrální část nejstarší linky metra zůstane mimo provoz déle než týden. V uzavřeném úseku mění dopravní podnik pražce i některé kolejnice – a dlouhodobě plánovanou výluku využije také k dalším pracím – především na napájecím systému metra. Znovu se metro rozjede v pondělí 10. července.

Omezení se dotýkají i nádraží

Termín prací byl vybrán na období kolem červencových státních svátků, kdy je v týdnu méně pracovních dnů a začínají prázdniny – hodně lidí si tudíž bere dovolenou. Nesnáze ovšem mají ti, kteří chtějí cestovat vlakem z některého z nádraží v centru metropole – ti totiž výluce musí čelit.

„Mám namířeno do Roudnice nad Labem, ale určitě nepojedu z Masarykova nádraží," svěřila se Deníku paní Iveta. S tím, že chce s dětmi odjet pohodlně a neriskovat zdržení, stres a pohyb v tlačenici. Vyhledala si proto spojení z Holešovic. „Stejně odtud jezdí víc spojů," poznamenala.

Slouží především náhradní doprava XC

Obyvatelům a návštěvníkům metropole, kteří v úseku s výlukou podzemní dráhy potřebují cestovat, slouží především náhradní doprava XC, spojující uzavřené stanice Pražského povstání, Vyšehrad, I. P. Pavlova, Muzeum, Hlavní nádraží a Florenc.

Dopravní podnik také posílil tradiční povrchovou dopravu: tramvajové linky číslo 6 a 17 i autobusů s čísly 135 a 196. Na přestupních uzlech Pražského povstání a Florenc také podle slov Anety Řehkové z dopravního podniku byly dočasně posunuty některé zastávky.

Cestující jsou informováni

Pasažérům radí nejen rozměrné tabule a letáky, ale připraveni cestující správně nasměrovat jsou také informátoři označení tradičními výstražnými vestami zelené barvy. Jeden z nich poznamenal, že tentokrát je to příjemnější než při jiných omezeních, kdy je třeba stát venku třeba v zimě nebo za deště.

Vybaveni jsou nejen letáky, ale také schopností komunikovat v angličtině. Právě cizinci ostatně patří k jejich častým klientům – byť informace v angličtině nechybí ani na rozměrných tabulích u zavřených vstupů do metra.