Stavba nového kolektoru pod Vltavou začala v září loňského roku. V únoru začala ražba tunelu, která podle radní Plamínkové letos skončila. Výsledný tunel se nyní napojuje na předpolí Hlávkova mostu a na jižní straně na nábřeží Ludvíka Svobody a Těšnovský tunel. Délka nového kolektoru je asi 413 metrů.

Hlávkův most je ve špatné kondici 

Město původně vyčíslilo náklady na stavbu na 460 milionů korun. Podle radní ale lze očekávat mírné navýšení finančních prostředků a to kvůli tvrdším horninám na pravém břehu Vltavy. Přesunutí inženýrských sítí do nového kolektoru je přitom nezbytné pro rekonstrukci mostu. Ta ovšem nebude přímo navazovat a začne později. Při přípravě projektu se totiž objevila zdržení, které souvisí s dodatečným stavebně-historickým průzkumem. Praha tedy až příští rok vybere dodavatele stavby a práce na rekonstrukci mostu začnou až na začátku následujícího roku 2020.

Hlávkův most je přitom ve velmi špatném technickém stavu. Město se chystá kromě něj opravit i Libeňský most. Obě opravy chce koordinovat s ohledem na dopravu o objízdné trasy. V případě Libenského mostu ale čeká na rozhodnutí ministerstva kultury.

Pražské kolektory měří asi 90 kilometrů. V chodbách, které jsou vysoké 2,4 metrů a široké 2,7 metrů jsou uloženy všechny inženýrské sítě. Např. elektrické vedení či vodovody. Nejhlubší jsou uloženy až 35 metrů.