Podle Hudečka dnes Masarykovo nádraží obslouží za hodinu do 20 vlaků. V případě napojení na rychlodráhu na letiště by bylo potřeba odbavit více než dvojnásobek vlaků. Současných sedm kolejí by ale tento počet vlaků nemohlo pojmout.

FOTO: Šeď a špína Masarykova nádraží skrývá kouzlo

„Masarykovo nádraží je pro rozvoj Prahy klíčové. Jiná varianta než ta, která zachová rezervu pro budoucí dvě koleje, je pro město absolutně nepřípustná," řekl včera Hudeček. Doplnil, že by při současných technologiích mohla na Masarykově nádraží vzniknout i výstavba nad kolejišti. „I pro nás je zachování možnosti budoucího napojení Masarykova nádraží na letiště důležité a toto propojení jednoznačně podporujeme," uvedl Martin Danko, mluvčí společnosti Penta, jež se má podílet na přestavbě Masarykova nádraží. „Pro nás jsou obě dvě varianty možné a je na odbornících, aby rozhodli, jestli kolejiště potřebuje rozšířit, a nebo ne," dodal mluvčí.

Vše přes „Hlavák"? Zatím nereálné

Zastánci rozsáhlejší zástavby argumentují mimo jiné tím, že se v budoucnu uvažuje o zrušení Masarykova nádraží a převedení většiny železniční dopravy na Hlavní nádraží. To by si vyžádalo jeho rozšíření a vybudování železničních tunelů v centru metropole. Podle Hudečka je ale tento záměr kvůli vysokým nákladům v příštích desetiletích nereálný.