Na společném postupu při přípravě a realizaci výstavby moderního železničního spojení Prahy a Kladna se ve čtvrtek dohodli zástupci ministerstva dopravy, pražského magistrátu, Prahy 6 a Středočeského kraje.

Zatím však není jasné, kudy trať povede a kde bude mít v metropoli konečnou stanici. „Proto nyní nedokážeme říct, jaké budou celkové náklady,“ sdělil mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Dříve se mluvilo o dvaceti miliardách korun.

Umístění cílové stanice doporučí studie, kterou do poloviny prosince vypracuje Dopravní fakulta ČVUT.Vúvahu připadá hlavně Masarykovo, smíchovské a holešovické nádraží.

Většina trasy rychlodráhy na území metropole povede přes Prahu 6. Tamější starosta Tomáš Chalupa proto na jednání představil požadavky pro výstavbu a vedení tratě. „Ty musejí zajistit šetrnost vůči obyvatelům městské části,“ řekl Chalupa.

O financování zatím není rozhodnuto, zvažuje se využití soukromého kapitálu. Konečná podoba modernizované tratě mezi Prahou a Kladnem bude známa počátkem příštího roku.