„Je to tak, že ráno se hodně jezdí z Palmovky do Holešovic a večer z Holešovic na Palmovku. Provoz je i opačně, ale ne v takovém měřítku. Máme k dispozici vozík za kolo, na kterém je možné převézt najednou 3 kola,“ popsala koordinátorka pražského provozu Magda Zicháčková.

Uzavření Libeňského mostu 19.ledna.
Bude Libeňský most památkou? Verdikt se odsouvá nejspíš na 19. únor

Firma uvažuje i o navýšení počtu kol. „Původně jsme měli k dispozici 16 kol, pro velký zájem jsme počet zvýšili na 21. Pokud by byl zájem ještě větší, počet kol nebude problém navýšit,“ potvrdila koordinátorka.

Ekolo.cz je první český výrobce a propagátor elektrokol
Ekolo otevírá v Krči specializovanou prodejnu na elektrokola. Největší v ČR

Na obou koncích mostu se stojany s koly objevily už v den uzavření mostu. „Nápad na zřízení náhradní cyklodopravy jsme dostali hned 18. ledna večer, kdy jsme zjistili, že bude Libeňský most uzavřen a budou mít na něj přístup pouze chodci a cyklisté,“ prozradila Zicháčková. Svůj nápad projednala s úřady a první zájemci se svezli ještě týž den odpoledne.

Piráti vozili lidi rikšou přes uzavřený Libeňský most
Piráti vozili lidi rikšou přes uzavřený Libeňský most

Služba je možná tak populární i proto, že je zdarma. Za půjčení se platí až od 16. minuty, přitom most se dá v klidu přejet za pět minut. Zpoplatněná je pouze rezervace kola, která je dobrovolná.

Kola sbírají po celých Holešovicích

Ve zbytku města kola nyní nejsou, firma má zimní přestávku a bicykly procházejí údržbou. Do ulic se znovu vrátí 21. března. Někteří uživatelé si však přítomnost kol vykládají po svém, a místo aby je vraceli hned za mostem, svezou se až do cíle. Pracovníci firmy tak kola sbírají nejenom po celých Holešovicích, ale jeli už i do Karlína.

„Je pravda, že se nám ozývají uživatelé s přáním, abychom spustili ostrý provoz již nyní, ale kromě řešení provozu na Libeňském mostě musí naši servismani pokračovat ve stavbě nových kol. V naší holešovické dílně připravují kola nejen do Prahy, ale staví tu kola i pro Liberec či Brno,“ doplnila Zicháčková.

Žlutá kola Ofo na mostě nebudou

Na podzim se v ulicích sedmé městské části objevila další firma v oblasti sdílení kol, čínská společnost Ofo. Její žlutá kola mohli zájemci využít ve zkušebním provozu až do zimní pauzy zcela bezplatně. Vedení této firmy neplánuje, že by nechalo kola v okolí Libeňského mostu rozmístit. „Objeví se zde až od jara v souvislosti s opětovným spuštěním naší služby,“ oznámil generální manažer Ofo pro oblast střední a východní Evropy Kacper Winiarczyk.

Bikesharing v podobě žlutých kol Ofo začal 16. října na pražském Strossmayerově náměstí.
Žlutá kola ofo fungují v pilotním provozu měsíc. Pražané absolvovali tisíce jízd

Kdy přesně to bude, není zatím zřejmé. „Naši službu znovu spustíme, jakmile to dovolí počasí. Současně si chceme být jistí tím, že máme v Praze k dispozici plně funkční tým spolupracovníků. Musíme najít vhodné posily, přivézt kola a musíme si být jistí tím, že služba perfektně funguje a že můžeme Pražanům nabídnout ten nejlepší možný servis,“ vysvětlil Winiarczyk s tím, že zájemci by se mohli dočkat v březnu či dubnu.

Nejisté je zatím i to, ve kterých městských částech budou žlutá kola k dispozici. Firma ještě jedná s radnicemi.