Podle pražského náměstka pro dopravu Adama Scheinherra jde „o jeden z největších projektů podpory autobusové dopravy, který kdy byl v metropoli realizován“. „Vytíženou výpadovku čeká celkově plynulejší doprava, řidiči aut budou mít více místa ve dvou komfortních jízdních pruzích s novým povrchem,“ doplnil Scheinherr.

Po Strakonické jezdí sedmnáct autobusových linek Pražské integrované dopravy, z čehož jsou čtyři městské a třináct příměstských. Mezi sedmou a osmou hodinou projede podle TSK Praha ve směru do centra 63 autobusových spojů. V ranní špičce mezi šestou a desátou hodinou zde ve směru do centra využije tyto autobusy podle TSK zhruba 7 000 cestujících.

Součástí stavby byla i úprava připojení loděnice ČVUT a zajištění možnosti výjezdu od loděnice. Během úprav v místě rozšíření byla vybudována opěrná zeď, došlo k přeložce inženýrských sítí, v odstavném pruhu byla vybudována nová konstrukce vozovky a uloženy nové žulové obruby. V celém úseku pak byl položen nový povrch ve všech jízdních pruzích a nové vodorovné dopravní značení.