„Jsem přesvědčen, že bude majitelů ročních kuponů stále přibývat,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek. V průměru si roční kupon koupí sto šedesát tisíc cestujících.
K dispozici je zatím jen elektronická forma kuponů. Lidé je mohou kupovat přes e-shop nebo u přepážek. V papírové podobě bude kupon k dostání až v červenci. U majitelů opencard se zlevněné jízdné netýká anonymních karet, ale jen těch vydaných na jméno.
Cestující si pro zlevněné kupony chodí spíš na předprodejní místa. Pro Prahu bude znamenat snížení jízdného propad asi 400 milionů korun ročně, letos to tedy bude asi polovina. Roční příjem z jízdného je v současnosti kolem čtyř miliard korun.
Na základě předvolebního slibu nové pražské koalice pojede od července zdarma i jeden dospělý, který s sebou bude mít dítě ve věku do tří let. Zadarmo se v MHD svezou také psi.