„Řidiči musí zpomalovat na 50 km/hod kvůli přechodu, přes který téměř nikdo nechodí. Rozhodli jsme se vybudovat podchod. Díky němu bude plynulá doprava, povolená bude rychlost 90 km/hod,“ oznámil primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) na tiskové konferenci.

„Každý řidič toto nepříjemné místo zná. Novým podchodem zvýšíme plynulost automobilové dopravy při výjezdu z Prahy a příjezdu do ní a zvýšíme bezpečnost chodců. Současný stav není pohodlný vůbec pro nikoho. Přejít čtyřproudovku v tomto místě je dnes adrenalinový sport a pro řidiče zbytečné zpomalení,“ dodal radní Scheinherr.

Zadání pro schváleného dodavatele dokumentace – firmu Sagasta, která navrhla například rekonstrukci železniční tratě přezdívané „Pražský Semmering“ – vzniklo podle magistrátu po vyzvání tří architektonických kanceláří, přičemž dvě představily jako řešení lávku, jedna podchod.

Osmičlenná komise, kde byla kromě zástupců hlavního města, architektů a urbanistů také starostka městské části Praha-Zbraslav Zuzana Vejvodová (100pro Zbraslav), nakonec vybrala dílo Josefa Habersbergera. 

„Díky tomuto návrhu cyklisté a pěší budou překonávat nejmenší převýšení. Zároveň komise kladně ohodnotila respektování historické cesty, elegantní řešení vstupu včetně návazných úprav a výjimečnosti řešení v podobě světlíků. Zároveň toto řešení umožňuje potenciální bezproblémové rozšíření komunikace Strakonická,“ uvedl magistrát v tiskové zprávě.

Cena veřejné zakázky by se měla pohybovat kolem tří milionů korun. Projektová dokumentace bude hotova za 15 měsíců. „Pokud vše půjde podle bez problémů, mohli bychom na přelomu let 2021 a 2022 začít stavět,“ doufá Scheinherr.