„Řidiči jsou nasměrováni na kolektorový pás vedle dálnice,“ upozornila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková.

Oba směry dálnice D1 jsou tak svedeny z trasy, která musí být uvolněna pro výstavbu nových mostů nad budoucím Pražským okruhem. Objízdná trasa je dlouhá zhruba 800 metrů.

Tři pruhy zůstanou

„Podstatné je, že po celou dobu stavby a alternativního vedení dopravy budou oba směry vedeny ve třech jízdních pruzích. A ani v této druhé etapě by nemělo dojít k výraznému omezování v plynulosti dopravy,“ řekl generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Přesto musejí lidé počítat s výrazným omezením rychlosti.

Co všechno se má v této části dálnice D1 změnit? V druhé polovině listopadu roku 2009 zde ŘSD zahájilo klíčovou část výstavby křižovatky Pražského okruhu. Část nejfrekventovanějšího úseku dálnice bude nahrazena přemostěním nad budoucí trasou nového okruhu, který povede pod D1. Výstavba nových mostů na dálnici D1 bude dokončena letos zhruba v polovině roku.

Zmíněná omezení budou platná až do dokončení stavby mostu, a tím i zprovoznění Pražského okruhu v úseku mezi dálnicí D5 a dálnicí D1. „Termín uvedení do provozu je stanoven na letní měsíce letošního roku,“ dodala Vápeníková. Původně to mělo být už na jaře.