Jedno nové opatření omezuje průjezd v souvislosti s rekonstrukcí asfaltobetonové vozovky mezi dálničními kilometry 9,33 a 11,75. O víkendu jde o vyznačení přechodné úpravy provozu; samotné práce začnou mezi tunely Komořanským (známým také pod označením Cholupický) a u Slivence od pondělka.

Pražský okruh, dálnice D0Zdroj: Ředitelství silnic a dálnic

Opravovat se podle sdělení Martina Bučka z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic bude pravý jízdní pás ve směru k dálnici D5; tedy cesta „na letiště“. „Práce budou probíhat za provozu s realizací částečných uzavírek v závislosti na aktuálním postupu prací, aby byla zachována maximální plynulost provozu a současně bezpečnost účastníků silničního provozu i pracovníků,“ konstatoval Buček. Připomněl, že omezení čeká na řidiče nejen v jízdním pásu směrem k D5, ale v některých fázích prací zasáhne i do protisměru: do jízdního pásu na Modletice a dálnici D1.

Na jaře se stavaři vrátí

„Stěžejní práce budou spočívat ve frézování starých konstrukčních vrstev vozovky – na mostě do hloubky 40 mm a na předmostí 40 + 80 mm – opravě izolace a odvodnění, pokládce nových konstrukčních vrstev vozovky a obnově vodorovného dopravního značení,“ upřesnil Buček. „Pracovat se však rovněž bude na úpravě mostních závěrů, obnově indukčních smyček a čidel ve vozovce nebo na svodidlech,“ upřesnil, že rekonstrukce je skutečně komplexní.

Práce ve směru jízdy k D5 zde mají být dokončeny do 20. října. Na jaře se však stavební stroje i dopravní omezení do stejných míst vrátí – kvůli pracím na rekonstrukci stejného rozsahu ve směru jízdy k D1. „Akciová společnost Silnice Group, která vzešla jako vítěz z výběrového řízení na zhotovitele, bude zakázku kompletně realizovat za 43,24 milionu korun bez DPH,“ připomněl Buček.