Zdržení bývá minimálně patnáctiminutové. Řidiči obvykle nemají možnost sjet z Vršovické, v obou směrech je jim k dispozici pouze jeden jízdní pruh
a okolní ulice jsou ucpané.

„Primárně to není naše oprava. Výměnu horkovodu zajišťuje Pražská teplárenská. My jsme pouze přistoupili k tomu, že když už úsek bude rozkopaný a nepojedou jím tramvaje, provedeme dílčí opravy tramvajové tratě,“ řekla Deníku Ilona Vysoudilová, mluvčí dopravního podniku s tím, že v pasti jsou i autobusové linky, které křižovatkou projíždějí. „V zácpách uvízly i naše autobusy,“ stěžovala si Vysoudilová.

Na špatnou prostupnost si stěžují i naši obyvatelé. „Také jsem uvízl v kolonách v ulici U Slávie. Ale asi se to musí opravit,“ sdělil mluvčí Prahy 10 Jan Charvát s tím, že městská část měla informace o chystané rekonstrukci k dispozici pouze pár dní před zahájením opravy.

Oprava má podle plánu skončit 8. srpna

Podle Pražské teplárenské nešlo opravu horkovodu odkládat. „Vytvořili jsme šedesátimetrový výkop. Pomocí horkovodu se napájí teplem jedna třetina Vršovic,“ řekl Deníku Martin Pavelka, mluvčí Pražské teplárenské.

Oprava má podle plánu skončit 8. srpna. Tramvaje jsou do té doby vedeny po objízdných trasách. V trase Čechovo náměstí – Kubánské náměstí je v nepřetržitém provozu zavedena náhradní autobusová doprava X- 7. V trase Kubánské náměstí – Nádraží Hostivař je v nepřetržitém provozu zavedena náhradní tramvajová doprava linka 32, a v trase Kubánské náměstí – Ústřední dílny DP jezdí v nepřetržitém provozu náhradní tramvajová doprava linka 37.

SLOUPEK JANA HORÁKA
Jedna oprava jen a ochrnuta je čtvrť celá


Já vím, musí se to udělat, ale…“ To jsou slova každého druhého řidiče, který stojí v zácpě na křižovatce ulic Vršovická/U Slavie/Bělocerkevská. Zbytek řidičů užívá vesměs výrazy, jež nelze v novinách publikovat.

Pokud opravdu nešlo opravu odložit, pak se alespoň mohly lépe připravit náhradní trasy. Zatímco souběžná trasa s ulicí Vršovickou prakticky neexistuje, náhradou za trasu U Slavie a U Vršovického hřbitova může být ulice Moskevská. Ovšem i tou se řidiči naučili po dvou třech dnech jezdit a je také ucpaná. Patrně by vhodné objížďky musely začínat už ve větší vzdálenosti a vést například přes Zahradní Město.

V dnešní době počítačů by naplánování takové objížďky – byť v krátké lhůtě – nemělo být problémem. Ale to by se muselo myslet hlavou…

Nechat pro jednu z hlavních tras, jíž denně proudí stovky nákladních a tisíce osobních aut, jen jeden jízdní pruh a spoléhat se na to, že to nějak dopadne – když jsou prázdniny – je poněkud nešťastné. Á propos prázdniny: dělá-li se oprava o prázdninách (kvůli menšímu provozu), nevěřím tomu, že se o ní dříve nevědělo, že se o ní rozhodlo na poslední chvíli. To by musela být velká náhoda.

Čtěte také: Ve Vršovicích začala dvoutýdenní výluka tramvají