VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rekonstrukce zastřešení haly hlavního nádraží se prodraží asi o 127 milionů

Cena za rekonstrukci zastřešení příjezdové haly hlavního nádraží se zvýšila o 127 milionů korun. Důvodem jsou zkorodované vnitřní oblouky. Sto let stará ocelová konstrukce byla nakonec v horším stavu než  Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) očekávala. Smlouva původně stanovovala cenu oprav na 470 milionů, stavební náklady ale nakonec budou asi 600 milionů.

3.10.2017
SDÍLEJ:

Hlavní nádraží. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Dimír Šťastný

„Některé nosné konstrukce již nešlo repasovat a musely být vyrobeny znovu. Bohužel tato skutečnost se nedala předvídat. Průzkumy provedené před zahájením stavby tomu nenapovídaly. Jednalo se většinou o vnitřní korozi nosných oblouků,"  uvedla na tiskové konferenci mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Termín posunuly výluky 

Zhruba půl roku po zahájení oprav, v roce 2005, připouštěla možné zvýšení ceny sama SŽDC. Zvýšené náklady se ale měly pohybovat v řádu několik desítek milionů korun. Hlavní část oprav se týkala především ve výměně skleněných tabulí na střeše haly a to kvůli nánosům kouře z parních lokomotiv, které tu v minulosti jezdily a nánosům ocelových částeček, které se uvolňují z kolejí při brždění. Zachovalé ocelové nosníky už mají nový ochranný lak a jsou postaveny nové troleje pro elektrické vlaky.

Nečistoty ze skleněných ploch bude muset SŽDC odstraňovat pravidelně a současné zastřešení by mohlo sloužit bez větších oprav celé desetiletí. Stavební práce měly být původně hotové už letos v květnu. Termín oprav se posunul i díky loňským výlukám železniční dopravy ve vinohradských tunelech. Nicméně hlavní část oprav je hotová, zbývají jenom dokončovací práce.

Bude např. potřeba dodělat ochranné prvky proti hnízdění holubů a musí se vytmelit spoje na střeše, kterými prosakuje voda. Definitivně by tedy mělo být hotovo až v květnu příštího roku. Celkově se cena oprav, včetně projektové dokumentace vyšplhala na částku 690 milionů. Z Evropských peněz vyčerpala SŽDC asi 480 milionů.

Autor: Pavel Lopušník

3.10.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Piloti 14 000 Kč Stevardi a letušky Stevardi v autobuse. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 14000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Kontaktní osoba: Hoangová Mariga, tel.: 222 543 080, 608 822 892 Út 10 -11 hod., e-mail: info@regabus.cz, Jazykově znalosti, autobusy jezdi na Ukrajinu. Pracoviště: ""rega & r"" spol. s r.o. - 001, Husitská, č.p. 73, 130 00 Praha 3. Informace: Mariga Hoangová, +420 222 543 080,608 822 892Út10-11hod.. Doprava a logistika - Vánoční kurýr pro firemní dárky 1 200 Kč Hledáme pracovníky s vlastním autem pro předvánoční rozvoz dárků po Praze. Odměna je dle počtu a typu zavezených dárků, cca 1.200 - 2.000 Kč za den. Gastronomie - The PUB Praha 6 hledá kuchaře 35 000 Kč Moderní značková restaurace The PUB Praha 6, (Čs. armády 22) hledá zkušeného kuchaře/kuchařku, se znalostí teplé i studené kuchyně, dynamickou osobnost se zájmem o moderní gastronomii. Výroba - Výroba Obsluha strojů 20 800 Kč Obsluha ostatních zařízení na zpracování kovů. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20800 kč. Volných pracovních míst: 9. Poznámka: Místo pracoviště:, - Hlavní 456, 250 89, Lázně Toušeň, , Prvotní kontakt:, - tel.: 774 015 566 od 08:00 do 16:00 Po-Pá, - e-mail: zuzana.kelemenova@wincottpeople.cz, , Upřesňující údaje:, - dobrý zdravotní stav, manuální zručnost, - výpis RT, , Zaměstnanecké výhody:, - zajišťujeme ubytování. Pracoviště: Manuvia moravia s.r.o. - lázně toušeň, Hlavní, č.p. 456, 250 89 Lázně Toušeň. Informace: Zuzana Kelemenová, +420 774 015 566.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rektor Univerzity Karlovy Tomáš Zima představil premiérovi Andreji Babišovi (ANO) projekt Kampus Albertov.
11

Babiš podpořil miliardovou investici do Kampusu Albertov. Sešel se s rektorem UK

Policie pátrá po třech zlodějkách z pražské restaurace.
6

Policie hledá zkušené „chmatačky“. V pražské restauraci vzaly hostovi peněženku

Nejdéle dojíždějí do práce Středočeši. Na cestě tráví i víc než dvě hodiny denně

/PROKLIKEJTE SI JEDNOTLIVÉ KRAJE/ Delší dobu tráví cestou do zaměstnání lidé z oborů, které nabízejí nadstandardní mzdy - třeba banky či právnické firmy.

Jak jsme žili v Československu. Tento týden na Chodově

Pražský deník připravuje unikátní cyklus Jak jsme žili v Československu. Každý týden zveřejňujeme historické zajímavosti a archivní snímky z jednotlivých pražských čtvrtí z let 1918 až 1992. Podíváme se, jak se za Československa žilo lidem, nahlédneme do kronik a archivů, necháme si vyprávět od místních obyvatel. V dalším díle, který vyjde v pátek 16. listopadu, se podíváme do Hloubětína!

Silničáři v Praze jsou připraveni na zimu. Někde funguje protinámrazový systém

/FOTOGALERIE/ I když to při pohledu na teploměr nevypadá, ve čtvrtek 1. listopadu začala pro silničáře další zimní sezona. Podle zákona skončí na konci března příštího roku. Technická správa komunikací hlavního města Prahy (TSK) v tomto týdnu představila, jakými prostředky bude s případnými rozmary počasí bojovat.

Letiště Václava Havla bojuje s hlukem. Chce omezit noční provoz letadel

Letiště Praha s ohledem na současný nárůst leteckého provozu v České republice i v Evropě zavede další preventivní opatření k udržení stavu noční hlukové zátěže v městských částech Prahy a obcích v bezprostředním okolí letiště, které jsou dotčené leteckým provozem. Cílem je snížit celkový počet nočních vzletů a přistání nad letištěm mezi desátou večerní a šestou hodinou ranní a více regulovat provoz ve zmíněném časovém pásmu, včetně zpožděných příletů a odletů z pásem navazujících.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT