Nyní přichází řada na most přes ulici Prvního pluku. "K jeho demontáži dojde ve dnech 15. až 18. února, nový jej nahradí někdy v průběhu října nebo listopadu po dokončení mostu přes Křižíkovu," uvedl ředitel stavby Jiří Daňelka ze společnosti Hochtief. "Ten v Křižíkově ulici bude odstraněn v polovině dubna, zde výstavba nového naváže neprodleně. Je to z toho důvodu, že v zadání soutěže byla podmínka, že tyto tři mosty se nesmějí dělat souběžně," doplnil.
Zároveň je dokončován sběr dat pro diagnostický průzkum. Jeho výsledky by měly být známy během února. Teprve pak bude definitivně jisté, kolik kleneb bude třeba zcela rozebrat. Původně projekt počítal celkem se čtrnácti, z toho čtyřmi žulovými na Štvanici. Tam už se s demontáží začalo. Svůj osud mají zpečetěn i další tři, tentokrát cihlové, u vjezdu na Ústřední autobusové nádraží Florenc. "O zbylých klenbách původně určených k nové výstavbě se ještě rozhodne," prozradil Daňhelka.
A co nového a nečekaného prozatím průzkum odhalil? "Překvapilo nás, že v části u autobusového nádraží nebyly roznášecí desky. Klenby jsou kryty jen betonovou mazaninou, která znemožňuje jejich rubový průzkum. Nyní děláme odtrhové zkoušky, abychom zjistili zda vrstvu půjde odstranit nebo jestli zůstane zachována a diagnostiku bude třeba provést jiným způsobem," řekl ředitel.
I některé daší věci jsou oproti původnímu plánu trochu jinak. "Po odtěžení mostu přes Vltavu se ukázalo, že výstavba žulových kleneb byla trochu jiná než se předpokládalo. Takže se řeší, jakým způsobem je upravit, aby se mohlo pokračovat v jejich hydroizolaci. Na železobetonových mostech přes Rohan byla objevena železobetonová a kamenná žebra, která budeme muset zbourat, římsy jsou také v jiné tloušťce, než jsme předpokládali," informoval.
Tyto nově odhalené věci by ale harmonogram nijak zásadně narušit neměly. "Časového plánu se přes takováto drobná zdržení zatím držíme. Navíc je hezké, že nám prozatím přeje i průběh zimy," uzavřel Daňhelka.