Tam na ně čekalo pět a půl hodiny reklamních spotů.

Šli tam dobrovolně. A ještě za to zaplatili několik sto korun. Z výsledku byli ale mnozí zklamáni.

Kvůli změně vlastníka kina ve Slovanském domě se Noc reklamožroutů přenesla do hudebního klubu, který zkrátka na takto velkou akci kapacitu nemá.

Míst k sezení bylo žalostně málo. A nezachránilo to ani pár pohodlných kožených sedaček.

„Všechny sály jsou obsazené, nezbývá mi, než sedět tady na sedačce a koukat se na tu malou televizi na stěně. Z reklam ale vůbec nic nemám, protože tady lidé chodí sem a tam, a tak jsem tu neviděla pohromadě ještě ani tři reklamy,“ postěžovala si Klára Michálková.

Zavzpomínala také s nostalgií na minulý rok. „Ve Slováči to bylo perfektní – kinosály jsou přesně jako dělané pro tuto akci. Nechápu, kdo mohl vymyslet takovou blbost s tímto klubem,“ uzavřela Michálková.

Kromě reklamních laiků se na Noci reklamožroutů objevili i profesionálové, kteří hledali hlavně inspiraci.

„Pracuji v reklamní agentuře. Šéf mě sem poslal, abych okoukal nápady ze zahraničních reklam. Náš český trh – to je takový malý rybníček, kde jsou stále stejné nápady. Proto lidé reklamy tak často přepínají. Mě ale naopak fascinují – i ty špatné. Říkám si, jak já bych je udělal lépe,“ popisoval důvod své návštěvy Michal.

Promítané reklamy byly zábavné, hravé, měly pointu. Tu však ne každý mohl vidět přes davy lidí. Škoda. Takováto akce s dlouhou tradicí si zaslouží lepší místo. Snad příště.

Noc reklamožroutů

• v roce 1981 ji vymyslel Francouz Jean-Marie Boursicot
• pořádá se na 5 kontinentech ve více než 135 zemích
• letos se pouštělo 320 reklamních spotů z 50 zemí světa
• nejstarší promítaná reklama byla z roku 1935

Anketa: Proč jste zavítali na letošní ročník Noci reklamožroutů?

Martin Felcman

Reklamy mě baví. Sleduji po internetu virální videa, trávím hodně času na sociálních sítích. Jsem tu také z profesionálních důvodů, rád se poučím, jak má vypadat pořádná reklama.

Tereza Sychrová
Měla jsem na minulé ročníky kladné reference. Z českých reklam například nesnáším ty na prací prášky, proto mě zajímá, jak se dělají v zahraničí kvalitní reklamy.

Petra Blažková
Pracuji v reklamní agentuře, a tak jsem si sem přišla hlavně pro inspiraci. Jsem tu poprvé, očekávám spoustu neotřelých, kvalitních nápadů.

Šárka Pekařová
Pracuji jako grafická designérka, proto zde budu hledat hlavně inspiraci pro mé projekty. A upřímně – dnes by tu mělo být minimálně 90 % lidí z reklamek, aby se také přiučili.

Jan Chrastina
Byl jsem i loni, bylo to fajn, tak jsem přišel znovu. Ale je to tak padesát na padesát. Vystáli jsme si frontu v zimě, ale stejně nic nevidíme. Místo konání je prostě nevhodné.

VERONIKA CÉZOVÁ