Radní včera totiž schválili novelu dřívějšího nařízení, které platí od prosince 2005 a mělo vyčistit ulice od rozdávačů tiskovin. Někteří podnikatelé si ale nechali reklamní letáky zaregistrovat jako periodický tisk. Proto jsme nyní do výčtu médií, kterými nesmí být reklama šířena, zařadili i ten,“ vysvětlil Blažek.

Pokuty se vztahují i na reklamu nošenou na tyčích, konstrukcích či automobilech. Na reklamní auta je však magistrát krátký. I když takové vozy do centra nesmějí, dosud s nimi nic nehnulo. Například automobily propagující noční podnik se podařilo vystrnadit z Melantrichovy ulice, ale Ve Smečkách či Štěpánské parkují dál. „Majitelé aut si pořídili parkovací karty a argumentují tím, že auto není reklamní, pouze vyjadřuje osobní sympatie k podniku,“ konstatoval Blažek. Město sice zvýšilo pokuty z 15 tisíc na 50 tisíc, ale řízení jsou zdlouhavá a je prý těžké na základě vnějších znaků prokázat porušení městské vyhlášky. Podle ředitelky živnostenského odboru Evy Novakové je v centru takových automobilů jedenáct.

Od září chce město udělat přítrž reklamním plachtám na domech. Povoleny budu jen v případě, že budou zakrývat stavbu či opravu objektů.