Jednotlivá místa k sezení je možné zobrazit v online mapě i s jejich fotkou a popisem místa a označit zde jednu ze dvou nabízených možností: Ano (lavička je potřebná), ne (lavičku je možné odstranit).
On-line hlasování potrvá do konce listopadu. „Současně využívání laviček monitorujeme přímo v terénu prostřednictvím našich kontrolorů životního prostředí,“ sdělil místostarosta Prahy 6 Jakub Stárek (ODS).
V plánu je mobiliář v jednotném celopražském designu
V případě, že lidé budou chtít svá oblíbená místa zachovat, bude muset radnice instalovat nový mobiliář na své náklady. Ty se mohou na jednu lavičku pohybovat v rozmezí 10 až 20 tisíc korun včetně přepravy a instalace.
„Městská část doposud objednává kvalitní lavičky v cenové relaci přibližně 12 tisíc korun,“ sdělil Stárek s tím, že v plánu je mobiliář v jednotném celopražském designu, který navrhl Institut plánování a rozvoje. „U těch se cena může přiblížit částce 20 tisíc korun za kus,“ prozradil Stárek.
Reklamní lavičky jsou po celé šestce
Po odvezení reklamní lavičky by podle Stárka mohlo k instalaci nové lavičky dojít během jara. Zmíněných 160 laviček nachází zhruba na 80 místech, většinou totiž bývá několik laviček umístěných pohromadě. Podle přehledu míst na Geoportálu Prahy 6 se tato reklamní místa nacházejí prakticky na celém území Prahy 6, na letišti Václava Havla, na tramvajových zastávkách i v parcích a náměstích.
Pokud se systém anket osvědčí, chtěla by Praha 6 tento způsob komunikace používat i pro získávání dalších zpětných vazeb k mobiliáři a veřejným instalacím. Magistrát smlouvu se společností AD-Net vypověděl již minulý rok. Celkově se v metropoli situace týká přes 1400 laviček.