Rada hlavního města rozhodla o jejich zákazu v červnu 2007. "Podle názoru odborníků je ověšování historických budov a dalších objektů v Pražské památkové rezervaci textilními či jinými plachtami nežádoucí," řekl už dříve náměstek primátora Rudolf Blažek. Plachta v současnosti kryje například opravu sochy Jana Husa na Staroměstském náměstí. Reklamní agentura, se kterou uzavřela smlouvu Galerie hlavního města Prahy, za tuto propagaci hradí restaurátorské práce Šalounova sousoší. Další zahalenou památkou je Štítkovská věž u Mánesa, kterou Pražané neviděli už od povodní v roce 2002. Některým kritikům se nelíbí, že reklama zakrývá památky zbytečně dlouho. Magistrát bojuje i s dalšími způsoby šíření reklamy.

I rozdávání letáků se dočkalo zpřísnění

Od července 2007 radní zpřísnili rozdávání letáků s pozvánkami na různé kulturní akce. Zákaz rozšířili i na tiskoviny, které si pořadatelé kulturních akcí nechali zaregistrovat u ministerstva kultury jako periodický reklamní tisk. Organizátoři se tím chtěli vyhnout zákazu rozdávání letáků z roku 2005. Některé distributory ale nové nařízení neodradilo a dál je vnucují zejména turistům. Pokuty podle předpisu hrozí i v případech, kdy lidé nosí reklamu třeba na tyčích.

Dále je zakázáno šíření reklamy prostřednictvím konstrukcí na automobilech. Do centra nesmějí ani vozidla, jejichž hlavním účelem je propagace různých podniků nebo služeb. Město chce bojovat i s nelegálním vylepováním plakátů. Měli by za ně v budoucnu nést odpovědnost zadavatelé nebo výrobci. Lepič, který by byl dopaden, by musel říci, pro koho pracuje. Změny by měla přinést novela zákona o regulaci reklamy. V současné době nelze totiž prokázat, že letáky na sloupy neumístil jenom nějaký náhodný příznivce dané firmy. Výlep může být podle magistrátu chápán i jako porušení vyhlášky o čistotě. Fyzické osoby mohou za přestupek zaplatit nejvýše 30.000 korun. Podnikatelé mohou ve správním řízení dostat sankci až do 200.000 korun.

Charity či politické strany zůstanou ušetřeny

Zákaz šíření reklamy se naopak nevztahuje například na charitativní akce, prezentace politických stran a hnutí nebo akce pořádané hlavním městem. Reklamní materiály se dále mohou používat například při pouličních průvodech a manifestacích.