Škrty vyplývají z nového jízdního řádu, který dopravce zaslal do Celostátního informačního systému. Podle nich ještě do 14. ledna budou jezdit autobusy podobně, jako dosud, poté firma zruší 7 z 20 spojů denně na trase linky Brno – Jihlava – Praha.

„Naším cílem je naučit lidi cestovat více vlakem,“ vysvětlil mluvčí Aleš Ondrůj. RegioJet začne od poloviny ledna jezdit autobusy v podstatě jen každou celou hodinu. V praxi například mizí všechny autobusy, které vyjížděly v čase x:30. U některých časů bude i delší okno bez spoje: například z Brna pojede autobus v 18 hodin a další až do Prahy ve 23 hodin.

Od nového jízdního řádu začnou žluté vlaky jezdit mezi Prahou a Brnem devětkrát denně, ve špičce i po hodině. V červnu má přibýt desátý spoj. „Jde o velký nárůst kapacity, denně nabídneme až šest tisíc míst v obou směrech,“ dodal Ondrůj. Autobusové spojení Praha – Brno je první trasou, na které tehdy ještě pod značkou Student Agency začínala. Teď na ní uskuteční největší redukci ve své historii.

Škrtá i FlixBus. Spustí ale linku z Moravy na ruzyňské letiště

Změny chystá i zeleno-oranžový konkurent. Končí velká expanze společnosti FlixBus na tuzemské vnitrostátní autobusové spoje. Od prosince firma zruší část spojů na linkách, která zavedla v srpnu a v září. Ukazují to data z rezervačních systémů. Na první pohled největší škrty se týkají trasy Praha – Brno, kde vnitrostátní autobusy dosud jezdí 19 párů denně, k tomu ještě jezdí další mezinárodní spoje. Na nich má ale FlixBus vyšší ceny. Od nového jízdního řádu dojde k redukci na deset spojů každým směrem denně. Škrty se dotknou všech pěti vnitrostátních linek, které FlixBus v Česku spustil.

Podle mluvčí Martiny Čmielové ale není jízdní řád konečný a v systému přibude ještě nové spojení Brna s Prahou na letiště. Každým směrem by měly jezdit autobusy až 7krát denně, v Praze zastaví na Roztylech a Na Knížecí.