Společně s Ďurišem z představenstva odchází i ekonomická ředitelka této největší městské firmy v Česku Magdalena Češková (51)
Na jejich místa zvolila dozorčí rada dosavadního technického ředitele Jana Šurovského a Martina Gillara z České pošty, který se má stát Ďurišovým nástupcem.
Dozorčí rada prostřednictvím mluvčího DPP uvedla, že důvodem odvolání je potřeba zrychlit modernizaci podniku a zároveň snížit náklady při zachování kvality služeb.
Úplný odchod Ďuriše z vedení společnosti naznačuje vyjádření předsedy dozorčí rady a náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD).
„Jménem dozorčí rady chci poděkovat Jaroslavu Ďurišovi za práci, kterou pro DPP v posledních 2,5 letech při stabilizaci podniku vykonal," uvedl Dolínek.
Krnáčová: Správný krok
Podle primátorky Adriany Krnáčové (ANO) učinila dozorčí rada správný krok. V reakci na dotaz novinářů připomněla, že způsob vedení podniku kritizovala dlouhodobě.
„Ta změna je namístě a myslím, že je to od dozorčí rady správný krok. Já osobně mám výtky k řízení DPP dlouhodobě a místo, aby se problémy řešily, tak se spíše kumulovaly," uvedla Krnáčová. Odvolání Ďuriše požadovala neúspěšně již loni na podzim.
Mezi problémy jmenovala výběr nového investičního ředitele. „Byl velmi pochybný a rozhodně se nedá mluvit o transparentnosti," uvedla. Ďuriš podle ní také manažersky nezvládl spor s firmou Rencar, která provozuje reklamu v metru.
Kdy bude zasedat představenstvo a jak o generálním ředitele rozhodne, se zatím neví. Jsou v něm zastoupení i odboráři, kteří v minulosti Ďuriše podpořili.
V čele od října roku 2013
Ďuriš byl předsedou představenstva a jeho zástupkyní v orgánu firmy byla právě Češková, která byla v minulosti několik měsíců rovněž generální ředitelkou. Ďuriš stanul v čele DPP v říjnu roku 2013, předtím vedl dopravní podnik v Českých Budějovicích.
Podle informací odvolání Ďuriše požadují ANO a ČSSD. Jejich koaliční partner ve vedení města, Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL a STAN), si prý následně vynutil odvolání Češkové.
Pražský dopravní podnik zaměstnává asi 10 tisíc lidí. Provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Praha jeho fungování dotuje více než 11 miliardami ročně.
Čtěte také: Pražský DPP odkládá plánovanou restrukturalizaci podniku