Nejnověji pustila do světa svou aplikaci Praha 11. „Je užitečným pomocníkem pro vás všechny, kteří nechcete vyhledávat informace na webu, ale chcete využít displeje svého mobilního telefonu, tabletu,“ uvedla mluvčí radnice Anna Kočicová. Součástí aplikace je i funkce Vyfoťte to, přes niž lze radnici hlásit závady, nepořádek a jiné nedostatky. 

Právě tato funkce je podle mluvčích ostatních úřadů mezi uživateli nejoblíbenější. „Jde o desítky hlášených závad měsíčně, které se daří buďto obratem vyřešit, nebo předat na kompetentní úřad či společnost,“ popsal Vojtěch Pauch, vedoucí odboru informačních technologií Prahy 12. Podle mluvčí třináctky Evy Libigerové je výhodou, že při tomto způsobu ohlášení problému lze díky GPS souřadnicím určit přesnou polohu místa, kde se problém naskytl. 

Jízdní řády i počasí

Aplikace městských částí
Domovník (Praha 2)
Praha 3 - Po stopách osmiček v Praze 3
Praha 4 v mobilu
Praha 5 v mobilu
Moje Praha 10
Praha 11
Praha 12 v mobilu
Praha 13 v mobilu
Pozn.: Jde o výběr aplikací, dostupné jsou pro operační systémy Android a iOS.

Kromě toho obsahuje většina aplikací kalendář akcí, aktuality z úřadu, kontakty na pracovníky, informace o úřední době, návod jak řešit konkrétní životní situace, on-line úřední desku či elektronickou verzi radničního zpravodaje. Součástí některých jsou i jízdní řády MHD. Například Praha 13 nabízí navíc předpověď počasí, přehled dětských hřišť a sportovišť, seznam sběrných dvorů nebo funkci vyhledání kontaktu na místně příslušného strážníka. V Praze 10 mají aplikaci přizpůsobenou i pro zasílání varování. 

„Městská část vám může v případě krizových událostí zasílat upozornění formou push zpráv, včetně upozornění určených občanům v záplavových oblastech,“ tvrdí desítka v popisu produktu. Třetí městská část si zase aplikaci přizpůsobila na to, aby mohli občané odpovídat ve vyhlášených anketách. 

Dva tisíce uživatelů

Kromě toho zprovoznila trojka ještě další aplikaci. Jde o virtuálního průvodce výstavou Po stopách osmiček v Praze 3, která je k vidění na náměstí Jiřího z Poděbrad. Uživatelé se díky ní dozvědí další informace, které nejsou součástí panelů, mohou si spustit videa, animace či vyplnit několik kvízů. 

Méně obvyklou aplikaci používá i druhá městská část. Jde o virtuálního domovníka, kterému mohou nájemníci obecních bytů jednoduše hlásit nejrůznější závady. „Jedná se o systém hlášení a evidence poruch a závad v jednotlivých bytech i ve společných částech domů. Aplikace je koncipována tak, aby ji mohl využívat konkrétní ověřený nájemce,“ prozradila Martina Klapalová z úřadu Prahy 2. 

S výjimkou této městské části, kde je aplikace určena užší skupině obyvatel, je však využívá hrstka lidí. Například ve dvanáctém pražském obvodu si ji za 18 měsíců stáhlo asi 1300 uživatelů, Praha 4 v mobilu zaujala zhruba 2100 lidí, o aplikaci Prahy 13 od září 2015 projevilo zájem asi 2800 osob.