„Měli bychom zvážit, zda chceme obětovat nejcennější veřejný prostor v centru města," řekl Lomecký. „Je to velmi nešťastné řešení," uvedl. Rozhodnutí podle něho nepředcházela veřejná ani odborná diskuse.

Čtěte také: Na Václavák se možná vrátí tramvaje. Po 32 letech!

V současnosti tramvaje křižují Václavské náměstí v úseku mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí. Podle změny, kterou nechá město zpracovat, by tramvaje z Vodičkovy a Jindřišské mohly jezdit také směrem k budově Národního muzea a na Vinohradskou třídu. Trať by mohla odlehčit přetíženému dopravnímu uzlu na I. P. Pavlova. Zpracování změny územního plánu potrvá zhruba dva roky.

Podle Lomeckého by úvahám o znovuzavedení trati mělo předcházet zklidnění magistrály. Podle primátorského náměstka Tomáše Hudečka (TOP 09) půjdou obě změny ruku v ruce. Město už ale zcela upustilo od původních finančně náročných plánů na zahloubení magistrály. Tramvaj by frekventovanou komunikaci překonávala prostřednictvím úrovňové křižovatky.