Odbory rozmístěné na mnoha místech Prahy 4, maminky nosící kočárky v rukou mezi patry, těžce pohybující se senioři po schodech, bloudící lidé v nepřehledných chodbách, ekonomicky nákladný provoz úřadu fungujícího v bývalých bytových prostorách – to vše se brzy stane minulostí. Po kolaudaci nových prostor se totiž úřad městské části Praha 4 přestěhuje do pronajaté budovy v ulici Antala Staška poblíž jižního vestibulu stanice metra Budějovická.

„Dlouhodobě nevyhovující technický stav kancelářských prostor spolu s umístěním a nedůstojným sociálním zabezpečením se staly vedle dalších argumentů tím hlavním důvodem, proč jsme se ke stěhování rozhodli,“ řekl ke stěhování úřadu MČ prahy 4 starosta Pavel Horálek. Podle něj nelze ve stávajících objektech poskytovat dostatečně kvalitní služby.

Přípravy na přesun úřadu jsou v plném proudu a od začátku srpna začne samotné stěhování. Během měsíce se přesunou všechny odbory pod jednu střechu do multifunkční budovy, v níž bude i nadále sídlit známá pražská poliklinika s lékárnou. Objekt prošel rozsáhlou rekonstrukcí a dostavbou a v budoucnu by k němu měl ještě přibýt parkovací dům.

Od 1. září v novém

Od 1. září bude úřad po přestěhování připraven přijmout první klienty v důstojném prostředí. Výjimkou ve stěhování je zrekonstruovaná budova historické radnice v Táborské ulici, která bude i nadále využívána k jednání zastupitelstva městské části, svatebním obřadům a k dalším společenským akcím. Zbytek budov v Táborské ulici v majetku městské části bude pravděpodobně navrácen původní bytové funkci.
Stěhování může při jednání s úřadem MČ Praha 4 někomu způsobit komplikace, proto vedení úřadu žádá občany o trpělivost a pochopení.

Informace o dostupnosti jednotlivých odborů během stěhování budou aktuálně uváděny na internetových stránkách úřadu www.praha4.cz. O současném stavu přemísťování odborů se občané v pracovních dnech od 7 do 19 hodin dozvědí také na bezplatné infolince 800 100 141 . Až do konce září bude pokladna a podatelna úřadu současně v provozu na obou adresách.