Projekt nových tramvajových kolejí od křižovatky s ulicí Hvězdova k metru Pankrác naváže na úsek, který je už ve výstavbě. Při prodloužení trati o 700 metrů vzniknou dvě nové zastávky. Podle vedení metropole by měla být nová spojnice zprovozněna do tří let.

Momentálně finišující prodloužení úseku od Pražského povstání před obchodní dům Arkády by mělo být dokončené v listopadu. „Trať se následně prodlouží až ke křižovatce ulic Budějovická a Bystřická. Tramvaj v této oblasti bude při výluce stanice Pankrác v rámci stavby metra D sloužit jako náhradní doprava. Výrazně se zlepší dopravní obsluha pro místní. Lidé nebudou muset do metra, když budou potřebovat kousek popojet,“ shrnul přínosy projektu primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha sobě).

Příprava úseku bude koordinována s projektem metra D a podle Scheinherra také u Pankráce vznikne kvalitní přestupní vazba na stávající metro C. Zastávka Pankrác bude přímo v ulici Na Pankráci napojena bezbariérovým přechodem pro chodce a současně i z podchodu pod ulicí Na Pankráci.

Obchvaty vzniknou v Dejvicích i u Říčan

Vedení Prahy také schválilo záměr na propojení Evropské a Svatovítské ulice v Praze 6. To má odklonit podstatnou část automobilů z Vítězného náměstí.

Dopravně vytížený „Kulaťák“ čeká kompletní přeměna na „živější“ veřejný prostor podle schválené architektonické studie. Veřejnou zakázku na inženýrské služby podél železniční trati za areálem kasáren Generála Píky chce město vyhlásit do konce letošního roku.

Prahu vyjde přípravná fáze stavby na 15 milionů korun. „Momentálně běží změna územního plánu a investiční odbor aktuálním rozhodnutím rady vypíše soutěž na projektanta, jejíž vítěz mezitím připraví dokumentace. Očekávám, že změny územního plánu se dočkáme do roka,“ sdělil Scheinherr.

Radní rovněž vybrali projektanta pro úsek okruhu na území hlavního města poblíž Nedvězí. Silniční tepna propojí Kolovraty a budoucí Pražský okruh (úsek 511).

„Díky vzniku aglomeračního okruhu bude odlehčeno i obcím, které se nacházejí na kraji města a mohly by výstavbou Pražského okruhu trpět,“ uvedl ředitel Institutu plánování a rozvoje (IPR) Ondřej Boháč.