„Podstatná část víceproudé silnice povede pod povrchem. Zmizí dlouhé kolony aut, táhnoucí se od stanice metra Jinonice až dolů k řece,“ předpokládá Panuška. Radiála podle něj naváže v Butovicích na Rozvadovskou spojku a přes Jinonice zamíří směrem k Vltavě. Zde se napojí na vnitřní městský silniční okruh v úseku Dobříšské ulice. „Právě v této nejspodnější části vyústí nejdelší tunelový úsek radiály přímo do Zlíchovského tunelu,“ přiblížil vedoucí projektu.

Stavba je prezentována obyvatelům sousedících lokalit

„Stavbu předem představujeme obyvatelům s ní sousedících lokalit. Chceme, aby byli co nejvíce informováni,“ ujistil náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Poslední veřejné slyšení se odehrálo tento týden ve středu. Zazněly i obavy, že radiála přitáhne do oblasti více aut. „Nepochybně ale zklidní Jinonice, Radlice, Butovice, Košíře a Smíchov,“ opáčil projektant Alexandr Butovič.

Z čerstvého průzkumu agentury SANEP mezi tisícovkou obyvatel Prahy 5 plyne, že většina, tedy 68 procent, je krajně nespokojena se současnou dopravní situací v inkriminovaném místě. Naději na zlepšení v radiále spatřuje 73 procent dotázaných. Celých 63 procent z nich pak věří, že stavba pohltí tranzitní dopravu a odvede ji na vnější, či vnitřní okruh.